INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
Numer siódmy czasopisma „Niepełnosprawność” został poświęcony działom pedagogiki specjalnej związanym z rozważaniami nad kwestiami niepełnosprawności sensorycznej. Te dynamicznie rozwijające się pola mieszczą w sobie wiele obszarów refleksji. Namysł jest kierowany na społeczną percepcję i funkcjonowanie osób niewidomych i niesłyszących. Pojawiają się tu również analizy zmieniających się warunków systemu edukacji i wsparcia adresowanego do tych grup. Nie brakuje także aktualizacji dotyczących metodyki pracy pedagogicznej z uczniami z tymi rodzajami niepełnosprawności. Z uwagi na specyfikę wsparcia osób z niepełnosprawnością sensoryczną pojawia się wiele przemyśleń na temat edukacyjnych i społecznych konsekwencji użycia technologicznych form usprawniania wzroku i słuchu.
Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 186 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Niepełnosprawność Edukacja Dorosłość
do koszyka
Niepełnosprawność intelektualna i praca
do koszyka
Niepełnosprawność na życzenie
do koszyka
Niepełnosprawność, Nr 8. Problemy...
do koszyka
Niepełnosprawność w kontekstach...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Marzenna Zaorska, Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością sprzężoną | 9 |
Ursula Horsch, Wurzeln früher Bildungsprozesse – oder – Mehr Bildungschancen durch das NHS? | 25 |
Grażyna Gunia, Współczesne problemy surdopedagogiki w teorii i praktyce | 47 |
s. Elżbieta Więckowska, Polska szkoła tyflografiki | 55 |
Iwona Jagoszewska, Podłoże zmian w edukacyjnej drodze studentów niesłyszących do zawodu surdopedagoga | 81 |
Urszula Eckert, Anna Prożych, Proces zmian zachodzących w surdopedagogice | 101 |
Magdalena Olempska-Wysocka, Funkcjonowanie społeczne dziecka z wadą słuchu | 109 |
Anna Czyż, Problemy komunikacyjne osób z postlingwalnym uszkodzeniem słuchu, a możliwości doboru aparatów słuchowych | 124 |
Agnieszka Kubarewicz, Tłumacz przewodnik jako forma pracy asystenta osobistego osoby głuchoniewidomej | 133 |
Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska, Edukacja włączająca w kontekście dzieci głuchoniewidomych – założenia a rzeczywistość | 141 |
Beata Jackiewicz, Rola kształcenia specjalnego dziecka z wadą słuchu a wizja edukacji włączającej | 158 |
Anna Czyż, Możliwości poprawy percepcji słuchowej u osób z jednostronną głuchotą | 166 |
Grzegorz Kozłowski, Głuchoślepota – głos praktyka i osoby doświadczonej niepełnosprawnością | 177 |
Autorzy artykułów | 185 |
Lista recenzentów | 186 |