POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
W treści kolejnego, trzeciego już tomu z serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” zostały wydzielone trzy zasadnicze części. Ich spoiwem jest problematyka edukacji i prawnych kontekstów społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych.
W pierwszej części zaprezentowano tematykę kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. Druga zawiera próbę wielozakresowego spojrzenia na rodzimy system kształcenia specjalnego. Meritum ostatniej części książki stanowią zagadnienia prawne i etyczne. Są one rozpatrywane w trzech głównych nurtach: prawa dziecka do akceptacji i szacunku, wsparcia społecznego oraz realizacji zasad sprawiedliwości społecznej w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
Autorzy mają nadzieję, że przedstawione koncepcje staną się przyczynkiem do dyskusji nad efektywnością edukacji specjalnej i koniecznością poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań pracy dydaktycznej, wychowawczej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 194 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-814-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica) | 9 |
Introduction (Zenon Gajdzica) | 11 |
Część I. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich | 15 |
Otto Speck Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech | 15 |
Anna Firkowska-Mankiewicz Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną – z doświadczeń krajów zachodnich | 27 |
Petr Franiok Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech | 39 |
Ladislav Horňák Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji | 51 |
Ján Hučík Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej | 65 |
Aleksandra Zawiślak Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej | 79 |
Część II. Polski system kształcenia specjalnego – orientacje teoretyczno-badawcze | 97 |
Adam Stankowski Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów) | 97 |
Grzegorz Szumski Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne | 107 |
Anna Gajdzica Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce | 123 |
Zenon Gajdzica Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce – analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań | 137 |
Część III. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce | 153 |
Władysław Dykcik Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców) | 153 |
Anna Nowak Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych | 171 |
Bernadeta Szczupał Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej | 181 |