INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, pdf
Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego.
Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.
Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-826-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Terapia dzieci z niepełnosprawnością...
do koszyka
Terapia czakr
do koszyka
Terapia czaszkowo-krzyżowa dla...
do koszyka
Terapia dla serc
do koszyka
Spis treści
SPIS TREŚCI: | |
Wstęp | |
ROZDZIAŁ I | |
Wprowadzenie do teoretycznych podstaw terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy | |
1. Surdologopedia jako specjalizacja zawodowa logopedii. | |
2. Przedmiot badań, cele i zadania surdologopedii. | |
3. Podstawowe terminy i definicje. | |
4. Rozwój myśli surdologopedycznej w Polsce i na świecie. | |
4.1. Sylwetki naukowców - pionierów surdologopedii w Polsce. | |
5. Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi niedosłyszącymi w Polsce. | |
ROZDZIAŁ II | |
Wybrane zagadnienia z anatomii, fozjologii i patologii narządu słuchu. | |
1. Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu. | |
2. Podstawowe wiadomości z akustyki. | |
3. Fizjologia przenoszenia i odbierania dźwięków. | |
4. Badanie słuchu. | |
5. Etiologia wad słuchu. | |
6. Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu. | |
ROZDZIAŁ III | |
Porozumiewanie się, mowa i jej zaburzenia spowodowane wadą słuchu. | |
1. Zaburzenia słuchu i mowy a rozwój psychomotoryczny dziecka. | |
2. Trudności w opanowaniu systemu językowego przez dzieci z głuchotą prelingwalną. | |
2.1. Zniekształcenia systemu fonetycznego. | |
2.2. Stopień opanowania systemu leksykalnego. | |
2.3. Nieprawidłowości w opanowaniu systemu gramatycznego. | |
3. Porozumiewanie się osób głuchych. | |
ROZDZIAŁ IV | |
Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy. | |
1. Zasady pracy z dzieckiem z wadą słuchu i mowy. | |
2. Metody terapii logopedycznej. | |
3. Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka niesłyszącego. | |
3.1. Ćwiczenia oddechowe | |