POLECAMY
Redakcja:
Grzegorz Całek, Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Marta Sałkowska, Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz, Dorota Żuchowska-Skiba
Wydawca:
Format:
ibuk
Kolejna czwarta z serii monografii Sekcji Socjologii Niepełnosprawności PTS poświęcona została edukacji osób z niepełnosprawnościami. Znalazły się w niej teksty dotyczące m.in.: funkcjonowania przedszkoli i szkół integracyjnych, szkolnictwa specjalnego, orzecznictwa poradni psychologiczno-pedagogicznych, edukacji ustawicznej dorosłych osób z niepełnosprawnością, barier edukacyjnych osób z niepełnosprawnościami czy prawa osób z niepełnosprawnością w wymiarze edukacyjnym. Tematyka ta ma dziś istotne znaczenie. Z jednej strony wynika to z problemów, jakie dotknęły uczniów, nauczycieli oraz szkoły w dobie pandemii COVID-19. Z drugiej strony kształcenie osób z niepełnosprawnościami stanowi istotny element polityki społecznej. Z tego względu w niniejszej monografii zaprezentowano diagnozy i ukazano problemy związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami, realizacją ich potrzeb oraz wspieraniem w rozwoju. Dzięki tekstom przedstawiającym najnowszy stan wiedzy i wyniki prowadzonych badań możliwe stało się również wskazanie pożądanych kierunków w kształceniu osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem potencjału, jaki do edukacji mogą wnieść najnowsze technologie.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 186 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8331-115-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Niepełnosprawność Edukacja Dorosłość
do koszyka
Niepełnosprawność intelektualna i praca
do koszyka
Niepełnosprawność na życzenie
do koszyka
Niepełnosprawność, Nr 8. Problemy...
do koszyka
Niepełnosprawność, Nr 7....
do koszyka
Niepełnosprawność w kontekstach...
do koszyka
Spis treści
Grzegorz Całek, Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Marta Sałkowska, Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz, Dorota Żuchowska-Skiba — Edukacja wobec zjawiska niepełnosprawności – osoba z niepełnosprawnością w przestrzeniach edukacyjnych | 7 |
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ I SZKOŁA | |
Magdalena Kokot-Rybińska — Zalecenia zawarte w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością wzroku i ich realizacja przez szkołę | 19 |
Tomasz Śliwowski — Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w czasie pandemii COVID-19 w szkole wiejskiej – w doświadczeniu pedagoga szkolnego | 35 |
Celina Kamecka-Antczak, Mateusz Szafrański, Klaudia Wos — Wyzwania dla edukacji seksualnej uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w Polsce | 49 |
Angelika Greniuk — Czego o niepełnosprawności może dowiedzieć się uczeń z obrazków w podręcznikach szkolnych? | 63 |
EDUKACJA PRZEZ CAŁE ŻYCIE | |
Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz — Wyrównywanie szans edukacyjnych studentów z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami – nowe wyzwania dla szkolnictwa wyższego w Polsce | 79 |
Magda Lejzerowicz, Wiktoria Boryca, Katarzyna Podstawka, Paulina Salska, Aleksandra Sanecka, Paulina Surgiel, Anna Westfal-Kuczyńska, Monika Wróblewska — Moje doświadczenia edukacji osób z niepełnosprawnością. Autoetnografia | 95 |
Joanna Wojtyńska — Czy Uniwersytety Trzeciego Wieku mogą być szansą na włączenie społeczne seniorów z niepełnosprawnościami? | 113 |
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ, EDUKACJA I NOWE TECHNOLOGIE | |
Grzegorz Całek — Internet szansą dla dzieci z zespołem Aspergera | 147 |
Iwona Parzyńska, Dorota Żuchowska-Skiba, Beata Cichy, Paulina Gajoch — Pułapki (nie)dostępności – muzeum w dobie nowoczesnych technologii. Na przykładzie Muzeum Narodowego w Krakowie | 163 |
Noty o autorach i redaktorach | 179 |