INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
Omawiana w niniejszej pracy problematyka dotyczy ważnej sfery ludzkiego życia – seksu. Seks nie oznacza tylko reprodukcji i zaspokojenia popędu biologicznego. Związany jest integralnie z całą osobowością, wzbogaca rozwój człowieka, rozwija więzi międzyludzkie. Seks jest tym czymś, co każdy z nas ma, niezależnie od stopnia społecznej czy życiowej niesprawności. Wyniki badań umożliwiły głębsze poznanie seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym. Być może badania te przyczynią się do ukształtowania nowego spojrzenia na tę zaniedbywaną przez lata kwestię.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 312 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-233-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Seks a zdrowie psychiczne
do koszyka
Seks bez cycków, czyli seks dobrze...
do koszyka
Seks bez presji. Jak nie gzić się po...
do koszyka
Seks bez presji. Jak nie gzić się po...
do koszyka
Seks i dyplomacja
do koszyka
Seks i inne choroby cywilizacyjne
do koszyka
Seks i karma
do koszyka
Seks i miłość
do koszyka
Seks i władza
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 11 |
Podziękowania | 17 |
Rozdział I. Problematyka życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle literatury przedmiotu | 23 |
Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle współczesnych definicji i koncepcji niepełnosprawności intelektualnej | 24 |
Historyczne uwarunkowania i społeczne podejście do seksualności osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych intelektualnie | 38 |
Współczesne modele seksualności człowieka | 51 |
Rozdział II. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w drodze ku dorosłości i pełnemu seksualizmowi | 63 |
Prawidłowości rozwoju bio-psycho-seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną na tle osób pełnosprawnych | 64 |
Przemiany biofizjologiczne w rozwoju kobiet i mężczyzn pełnosprawnych | 68 |
Przemiany psychoseksualne w dojrzewaniu kobiet i mężczyzn pełnosprawnych | 73 |
Przemiany biofizjologiczne w rozwoju kobiet i mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym | 87 |
Przemiany psychoseksualne w rozwoju kobiet i mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym | 98 |
Rozdział III. Założenia metodologiczne badań własnych | 123 |
Cel, przedmiot i zakres badań oraz problemy badawcze | 124 |
Zmienne i wskaźniki zmiennych | 126 |
Metody, techniki i narzędzia badawcze | 133 |
Dobór i charakterystyka badanej grupy | 143 |
Charakterystyka badanej populacji z punktu widzenia czynników podmiotowych | 146 |
Rozdział IV. Doświadczenia seksualne osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną – wyniki badań własnych | 153 |
Wiedza badanych na temat seksualności człowieka | 154 |
Wiedza na temat identyfikacji płciowej | 154 |
Wiedza na temat fizjologii intymnych części ciała własnego i płci przeciwnej | 172 |
Wiedza na temat fizjologii zapłodnienia, ciąży oraz antykoncepcji | 175 |
Wiedza na temat chorób przenoszonych drogą płciową (STD), szczególnie HIV/AIDS | 183 |
Wiedza na temat zmian organizmu zachodzących w okresie adolescencji | 187 |
Wiedza na temat higieny ciała własnego i płci przeciwnej | 190 |
Wiedza na temat poczucia wstydu oraz miejsc prywatnych i publicznych | 193 |
Wiedza na temat aktywności seksualnej człowieka | 195 |
Gotowość do podejmowania zachowań seksualnych w grupie osób badanych | 198 |
Gotowość do podejmowania ról biologicznych i społecznych związanych z własną płcią | 198 |
Orientacja seksualna badanej młodzieży | 202 |
Higiena własnego ciała | 203 |
Respektowanie zasad poczucia wstydu oraz wykorzystanie wiedzy do zachowania się w miejscach prywatnych i publicznych | 204 |
Aktywność seksualna badanej młodzieży | 206 |
Emocje związane z seksualnością człowieka | 225 |
Emocje badanych związane z identyfikacją płciową | 225 |
Emocje badanych związane z fizjologią intymnych części ciała własnego i płci przeciwnej | 233 |
Emocje badanych związane z fizjologią zapłodnienia i ciąży oraz antykoncepcji | 234 |
Emocje badanych związane ze zmianami organizmu zachodzącymi w okresie adolescencji | 235 |
Emocje badanych związane z aktywnością seksualną człowieka | 239 |
Typy doświadczania własnej seksualności przez osoby z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną (TDS) | 248 |
Rozdział V. Doświadczenia seksualne osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną a wybrane cechy podmiotowe | 263 |
Wiedza osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną na temat seksualności a wybrane cechy podmiotowe | 264 |
Zachowania seksualne osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną a wybrane cechy podmiotowe | 272 |
Emocje osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną związane z seksualnością człowieka a wybrane cechy podmiotowe | 276 |
Zakończenie i ogólne wnioski | 283 |
Bibliografia | 295 |