POLECAMY
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
[...] książka jest odpowiedzią na jedno z najbardziej aktualnych społecznych zapotrzebowań, jakim jest rzetelna wiedza dotycząca zespołu nadpobudliwości psychoruchowej [...]. książkę charakteryzuje nie tylko wysoki poziom kompetencji naukowej, ale ma ona zarazem pewne szczególne cechy: jest napisana zrozumiałym dla przeciętnego Czytelnika językiem, zawarte w niej przykłady są „wzięte z życia”, a poza tym książka ma znakomite walory dydaktyczne [...]. będzie miała niewątpliwie uspokajający wpływ na Czytelnika, a zarazem zmobilizuje go do działań wspierających dziecko z ADHD w jego zmaganiu się ze sobą i z otaczającym je, zazwyczaj mało mu życzliwym światem.
(z recenzji prof. zw. dr hab. Ireny Obuchowskiej)
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 170 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-337-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
DZIECIŃSTWO - MŁODOŚĆ - DOROSŁOŚĆ -...
do koszyka
Dzieciństwo na Antypodach
do koszyka
Dzieciństwo rodziców. Jak nie tylko...
do koszyka
Dzieciństwo rodziców. Jak nie tylko...
do koszyka
Dzieciństwo w labiryncie getta
do koszyka
Dzieciństwo w pasiakach
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
ADHD – co to jest? | 9 |
Jak wiele dzieci ma ADHD? | 16 |
Czy z ADHD się wyrasta? | 20 |
Jakie są przyczyny ADHD? | 22 |
ADHD a wychowanie | 23 |
Biologiczne uwarunkowanie ADHD: przełomowe odkrycia | 24 |
Mózg a ADHD | 26 |
Wnioski płynące z terapii farmakologicznej | 29 |
Geny a ADHD | 32 |
A jeśli to nie geny? | 34 |
Inne czynniki związane z ciążą i porodem | 35 |
A może geny i środowisko? | 37 |
Formy terapii ADHD | 40 |
Terapia farmakologiczna | 40 |
Metody pozafarmakologiczne | 43 |
ADHD to problem, wtórne zaburzenia to duży problem | 47 |
Przegląd zaburzeń mogących towarzyszyć ADHD | 48 |
Jakość życia dzieci z ADHD | 50 |
Krytyczne momenty w życiu dzieci z ADHD: czego należy się obawiać i czemu można zapobiec | 52 |
Podstawowe wiadomości na temat psychologii rozwoju człowieka | 52 |
Okres szkolny a poczucie kompetencji i samoocena dziecka | 54 |
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w kryzysie młodszego wieku szkolnego | 57 |
Reputacja dziecka a możliwość zmiany zachowania | 61 |
Groźny czar etykiety ADHD | 63 |
Uporczywość etykiety | 67 |
Wróżby i proroctwa | 68 |
Poczucie niższości i samoocena | 72 |
Skąd ta agresja? | 79 |
Lęki u dzieci nadpobudliwych psychoruchowo | 81 |
ADHD a rozwój w okresie adolescencji | 87 |
Podłoże tożsamości u nastolatków z nadpobudliwością psychoruchową | 87 |
Rola grup rówieśniczych w procesie kształtowania tożsamości | 91 |
Dorosły po przejściach | 96 |
Podsumowanie | 101 |
Wykaz książek i stron internetowych na temat ADHD | 102 |
Bibliografia | 104 |
Abstract | 115 |