INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.
Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 142 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-760-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się | |
1. Dysleksja w szkole i w domu | |
1.1. Etiologia i diagnoza | |
1.2. Systemy pomocy | |
1.3. Wskazówki dla nauczycieli | |
1.4. Zalecenia dla rodziców | |
1.5. Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu | |
1.6. Zasady terapii pedagogicznej | |
1.7. Modele oddziaływań terapeutycznych | |
1.8. Formy terapii pedagogicznej w Polsce | |
1.9. Młodzież z dysleksją rozwojową | |
1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
2. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych | |
2.1. Ustalenia terminologiczne | |
2.2. Symptomy | |
2.3. Problemy diagnostyczne | |
2.4. Trudności arytmetyczne i emocje | |
2.5. Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne | |
3. Depresja u dzieci i młodzieży | |
3.1. Definicja i rodzaje | |
3.2. Problemy diagnostyczne | |
3.3. Zwiastuny i objawy choroby | |
3.4. Depresja | |
3.5. Przyczyny i czynniki ryzyka | |
3.6. Leczenie | |
3.7. Profilaktyka | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
4. Fobia szkolna | |
4.1. Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa | |
4.2. Objawy i rodzaje fobii szkolnej | |
4.3. Etiologia | |
4.4. Kierunki pomocy | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
5. Jąkanie | |
5.1. Rodzaje przyczyn | |
5.2. Mechanizm jąkania | |
5.3. Symptomatologia | |
5.4. Terapia | |
5.5. Wskazówki dla rodziców | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
6. Moczenie nocne | |
6.1. Terminologia | |
6.2. Rodzaje moczenia nocnego | |
6.3. Przyczyny | |
6.4. Diagnoza różnicowa | |
6.5. Leczenie | |
6.6. Zalecenia dla rodziców | |
Bibliografia | |
Literatura zalecana | |
7. Zespół stresu pourazowego u dzieci | |
7.1. Terminologia | |
..... | |