POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji.
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-830-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Jerzy Rottermund) | 7 |
Introduction (Jerzy Rottermund) | 11 |
Elżbieta M. Minczakiewicz Poczucie jakości życia niepełnosprawnych jako czynnik determinujący rozwój jednostki i jej postępy w zakresie rehabilitacji społeczno-zawodowej | 15 |
Bogumiła Witkowska Pozytywne postawy społeczne warunkiem skutecznej rehabilitacji osób niepełnosprawnych | 29 |
Józef Binnebesel Zapomniani niepełnosprawni pacjenci | 37 |
Zbigniew Bohdan Czy dzieci mają prawo do prawdy o chorobie? | 47 |
Bogusław Stelcer Psychologiczne wyznaczniki skutecznego zmagania się z chorobą i niepełnosprawnością | 57 |
Jan Piszczan, Jerzy Rottermund Choroba i uzdrowienie w wybranych fragmentach Biblii | 67 |
Alicja Żywczok Odwaga przezwyciężania cierpienia, rozpaczy i defetyzmu w postawie osób niepełnosprawnych | 79 |
Mirosława Gawęcka Fenomenologiczny aspekt niepełnosprawności | 93 |
Katarzyna Gabryś Poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościąintelektualną. Rola wychowawcza środowiska integracyjnego | 105 |
Barbara Gramlewicz Status osoby niepełnosprawnej | 115 |
Izabela Antos Rola pediatry we wczesnym wykrywaniu zaburzeń rozwoju mowy | 129 |
Dorota Kornaś Zabawy słuchowe w rehabilitacji dzieci niesłyszących | 139 |
Grażyna Gunia, Małgorzata Trojańska Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną | 149 |
Urszula Morcinek Metody terapii stosowane wobec dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej. Propozycje programów stymulujących | 157 |
Joanna Godawa W kręgu sztuki i arteterapii. Słowa, które mają uzdrawiającą moc | 169 |
Magdalena Lemańczyk Socjodrama sposobem na przekroczenie barier | 177 |