POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy „jakości życia”. Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach.
Ksiązka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 164 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-366-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Jerzy Rottermund) | 7 |
Introduction (Jerzy Rottermund) | 9 |
Anna Nowak; Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – wybrane konteksty | 11 |
Bernadeta Szczupał; Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne – bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia | 17 |
Andrzej Bałandynowicz; Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych | 27 |
Michał Niesporek; Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego | 47 |
Małgorzata Gil; Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie | 53 |
Jerzy Rottermund; Poprawna integracja sensoryczna to większe możliwości edukacyjne ucznia | 65 |
Marzena Buchnat; „Edukacja przez ruch” – system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną | 71 |
Małgorzata Zalewska-Bujak; Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji | 79 |
Bolesław Kasza; Nie bójmy się gry komputerowej | 89 |
Anna Dolczewska-Samela; Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną | 95 |
Stanislava Mandzáková, Ladislav Horňák; Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji | 103 |
Stanislava Mandzáková; Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji | 111 |
Irena Polewczyk; Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych – raport z badań | 119 |
Mirosław Michalik; Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej – preliminaria | 127 |
Eva Zezulková; Świadomość fonematyczna uczniów z upośledzeniem umysłowym | 139 |
Krystyna Moczia, Joanna Godawa; W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym | 153 |