POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Przekazana Czytelnikom książka Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki zawiera artykuły poświęcone kształceniu i doskonaleniu zawodowemu studentów i osób pracujących z najbardziej potrzebującymi oraz wskazujące na możliwości terapeutyczne w określonych schorzeniach. To aktywność ruchowa stwarza szanse na odnoszenie sukcesów i partnerstwo społeczne chorych. Autor ufa, że zamieszczone teksty wpłyną na poszerzenie wiedzy dotyczącej pracy z osobami o mniejszych możliwościach psychosomatycznych.
Zamieszczone w książce informacje posłużą zapewne skutecznemu pokonywaniu złożonych problemów życiowych niepełnosprawnych i poprawie jakości ich życia.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 192 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-368-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Jerzy Rottermud) | 7 |
Introduction (Jerzy Rottermund) | 9 |
Bogusław Stelcer; Zastosowanie wybranych nurtów psychoanalizy w kształceniu studentów kierunków medycznych | 11 |
Sławomira Sadowska; Kultura jako kategoria myślenia w studiach nad niepełnosprawnością intelektualną i rehabilitacją | 19 |
Adam Mikrut; O autorewalidacji jako efekcie i drodze ku podmiotowości oraz autonomii osoby z niepełnosprawnością | 29 |
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Ryszard Plinta, Wojciech Wieczorek; Program Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych jednym z ważnych elementów profilaktyki zdrowotnej osób z niepełnosprawnością intelektualną | 39 |
Andrzej Myśliwiec, Edward Saulicz, Michał Kuszewski; Prozdrowotna rola programu Zdrowi sportowcy Olimpiad Specjalnych na przykładzie oceny postawy ciała – doniesienia wstępne | 47 |
Urszula Kwapisz, Maria Danuta Głowacka; Poziom wiedzy zdrowotnej a samoocena zdrowia osób niepełnosprawnych w starszym wieku | 55 |
Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Karolina Probosz, Janusz Otfinowski; Skojarzona rehabilitacja ruchowa i kognitywna u pacjentów po przebytym udarze mózgu | 67 |
Beata Reguła, Agnieszka Bogunia, Krzysztof Reguła, Janusz Otfinowski; Zastosowanie własnych testów jedno- i oburęcznych w ocenie wyników usprawniania ręki u chorych po udarze mózgu | 71 |
Małgorzata Kowalska-Kantyka; Diagnoza i terapia małego dziecka | 83 |
Wojciech Kilijan; Zespoły bólowe kręgosłupa lędźwiowego u dzieci i młodzieży | 97 |
Sławomir Grzeszczyk; Rehabilitacja w dystrofii mięśniowej typu Duchenne’a | 101 |
Joanna Konarska; Potrzeby dzieci z dysfunkcją narządu ruchu | 109 |
Karolina Probosz, Agnieszka Bogunia, Beata Reguła, Janusz Otfinowski; Usprawnianie funkcji poznawczych i kompetencji językowych w rehabilitacji poudarowej | 119 |
Anna Ksykiewicz-Dorota, Iwona Markiewicz, Jerzy Rottermund; Metody oceny zapotrzebowania chorych na opiekę długoterminową | 123 |
Kateřina Janků; Stosowanie metody Snoezelen w Republice Czeskiej | 133 |
Teresa Gierok; Wpływ metody integracji sensoryczno-motorycznej na usprawnianie dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym | 141 |
Anna Gajdzica; Miejsce edukacji zdrowotnej w kształceniu uczniów młodszych | 149 |
Marta Jósewicz, Agnieszka Sokołowska-Kasperiuk; Być niepełnosprawnym – doświadczenia życiowe młodego mężczyzny z mózgowym porażeniem dziecięcym | 159 |
Piotr Majewicz; Proces rehabilitacji zorientowanej na zasoby osobowości, czyli wykorzystanie źródeł ujemnej entropii w praktyce pedagogicznej | 171 |
Magdalena Rusin; Postawa etyczna fizjoterapeuty w procesie rehabilitacji i socjalizacji osób z niepełnosprawnością | 183 |