POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji.
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 196 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-365-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Anna Klinik) | 11 |
Teresa Żółkowska; Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością – integracja czy segregacja | 15 |
Barbara Olszewska; Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi | 25 |
Jacek Błeszyński; Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych | 35 |
Krystyna Baranowicz; Dzieci rodziców niepełnosprawnych | 47 |
Ewa Kochanowska; Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców | 53 |
Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska; Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju | 63 |
Irena Ramik-Mażewska; Od izonomii w stronę alienacji – sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną | 77 |
Danuta Wolska; Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością | 87 |
Anna Fidelus; Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej | 103 |
Jarmila Žolnová; Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji | 113 |
Dorota Prysak; Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie | 121 |
Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki; Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich | 131 |
Jolanta Ostasz; Wolontariusze – przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych | 141 |
Małgorzata Sekułowicz; Genialni autyści. Prawda czy mit? | 151 |
Eugenia Smyrnova-Trybulska; Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość – nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych | 167 |
Matylda Pachowicz; „Szkoła fotografii” jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną | 183 |
Dorota Lizoń-Szłapowska; Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo | 191 |