POLECAMY
-15%
Wydawca:
Format:
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Zostały w niej poruszone tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawiera również doniesienia praktyków ze Słowacji i z Czech wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-828-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik) | 9 |
Część I. Wokół problematyki kompetencji pedagoga specjalnego | 13 |
Anna Gajdzica Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole | 13 |
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Współczesne wyzwania w kształceniu pedagogów | 23 |
Małgorzata Balukiewicz Zasoby kadrowe szkolnictwa specjalnego – potrzeby i możliwości | 31 |
Lucia Pitoňáková Akademickie przygotowanie pedagogów specjalnych do edukacji uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym w Słowacji | 41 |
Stanislava Mandzáková Analiza stylu pracy nauczyciela specjalnej szkoły podstawowej (na przykładzie nauczania w wariancie B) | 47 |
Danuta Bulanda Bezradność nauczycieli wobec uczniów sprawiających trudności dydaktyczno-wychowawcze (oczyma praktyka) | 55 |
Część II. Komunikacyjne aspekty pracy z dzieckiem niepełnosprawnym | 69 |
Joanna Belzyt Kontakt i komunikacja z osobami niepełnosprawnymi | 69 |
Izabela Bieńkowska Wybrane problemy językowe i komunikacyjne dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasach integracyjnych | 81 |
Eva Zezulková Wykorzystanie synergetycznej terapii odruchowej podczas reedukacji dyslalii | 91 |
Katarzyna Plutecka Rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu | 97 |
Część III. Organizacyjne konteksty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 107 |
Mariusz Garbiec System kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej | 107 |
Zenon Gajdzica Organizacja kształcenia integracyjnego w Polsce na tle wybranych rozwiązań europejskich | 113 |
Jolanta Baran Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego w systemie szkolnym | 125 |
Beata Cytowska Realizacja założeń integracji przedszkolnej a zaspokajanie potrzeb i dostrzeganie możliwości dzieci w wieku od 3 do 10 lat | 133 |
Kateřina Vitásková Fenomen integracji odwrotnej | 143 |
Renata Kovářová Integracja uczniów ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się | 147 |