POLECAMY
-15%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Tom 10 Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych zawiera 20 interesujących artykułów, które wzbogacają wiedzę czytelnika o istotne elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Całość opracowania podzielona została na cztery części, z których każda zawiera (choć ze sobą tematycznie powiązane zagadnienia) artykuły podporządkowane tematyce w nich zawartej.
I część poświęcona jest wskazaniu na ile zabiegi edukacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności życiowych i pozwalają łatwiej osobie niepełnosprawnej włączać się do życia społecznego.
II część dotyczy rozumienia podmiotowości osoby niepełnosprawnej w procesie socjalizacyjnym.
III część to instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie przystosowywania ich do życia w świecie dorosłych.
IV część poświęcona jest rodzinie jako jednemu z podstawowych czynników uspołeczniania osób niepełnosprawnych.
Wszystkie te opracowania w sensie merytorycznym, jak i praktycznym wnoszą do praktyki zawodowej wiele cennych spostrzeżeń, wniosków a przede wszystkim możliwości rozwiązywania codziennych trudności w pracy z osobami niepełnosprawnymi.
Autorka jest przekonana, że lektura materiałów zawartych w przedstawionym tomie wzbudzi dalsze refleksje idące w kierunku upodmiotowienia osób niepełnosprawnych w Polsce począwszy od przedszkola a na uczelni wyższej kończąc. Wiele treści umieszczonych w tym tomie może stanowić dobry przewodnik działań dla terapeutów, wolontariuszy oraz – a może szczególnie – dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.
Znakomite grono specjalistów, teoretyków i praktyków wniosło do prezentowanego tomu ogromny wkład pracy, przemyśleń i propozycji w udoskonalaniu szeroko rozumianego procesu edukacji społecznej i włączaniu osób niepełnosprawnych do samorealizacji i własnego rozwoju.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 164 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-157-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Anna Klinik) | 7 |
Introduction (Anna Klinik) | 11 |
Część I. Zabiegi edukacyjne w procesie integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym | 17 |
Joanna Belzyt; Edukacja w przezwyciężaniu kryzysu życiowego na przykładzie osoby ociemniałej (doniesienie z badań) | 17 |
Anna Kołcz-Trzęsicka; Niepełnosprawni studenci – możliwości i ograniczenia na drodze edukacji | 27 |
Ewa Bogdanowicz; Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a | 33 |
Marta Niemiec; Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo | 45 |
Renata Kovářová; Wsparcie uzdolnionych uczniów w Republice Czeskiej | 57 |
Magdalena Bełza; Oddziaływanie terapią plastyczną na rozwój fizyczny i psychospołeczny osób upośledzonych umysłowo na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pielgrzymowicach | 67 |
Józef Binnebesel; Relacyjne aspekty terapii dzieci terminalnie chorych | 73 |
Część II. Podmiotowy kontekst osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacyjnym | 81 |
Bożena Sidor; Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością umysłową | 81 |
Ewa Dyduch, Barbara Grzyb; Wpływ strukturyzacji otoczenia na zachowania uczniów z głęboką niepełnosprawnością psychofizyczną podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z przedmiotem nietypowym | 89 |
Paulina Głowacka, Zbigniew Gąsior, Katarzyna Mizia-Stec; Czy cukrzyca nadal stanowi czynnik ryzyka niepełnosprawności? | 99 |
Karol Bidziński; Wartości obecne w stylach życia preferowanych przez młodzież z deficytem słuchu i jej pełnosprawnych rówieśników | 107 |
Izabela Bieńkowska; Zagrożenia niedostosowaniem społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną | 121 |
Część III. Instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie socjalizacji | 133 |
Aniela Korzon; Wolontariat – wyzwaniem ponowoczesności | 133 |
Jana Swierkoszová; Kompetencje nauczycieli. Diagnostyka ADHD | 141 |
Ewa Kochanowska, Dominika Machnio; Pomoc socjalna i wsparcie społeczne w ocenie niepełnosprawnych studentów | 149 |
Beata Tylewska-Nowak; Niepełnosprawny student na UAM | 157 |