INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19572-4 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Psychologia języka i komunikacji
do koszyka
Psychologia zarządzania w organizacji
do koszyka
Psychologia Społeczna nr 2-3(14)/2010
do koszyka
Spis treści
Wstęp do wydania polskiego IX | |
Do Studenta XI | |
Nowości tego wydania XV | |
Podziękowania XVII | |
O Autorach XX | |
1. Osobowość | 3 |
Jakie czynniki kształtują osobowość? | 7 |
1.1. Biologia, natura ludzka i osobowość | 8 |
1.2. Wpływ wychowania: osobowość a środowisko | 9 |
1.3. Dwa spojrzenia na osobowość: dyspozycje i procesy psychiczne | 11 |
1.4. Społeczne i kulturowe uwarunkowania osobowości | 12 |
Zagadnienie psychologiczne Rozumienie niezwykłych ludzi i wyjaśnianie ich niezwykłych zachowań | 15 |
Jakie stałe wzorce lub dyspozycje składają się na osobowość? | 19 |
1.5. Osobowość a temperament | 21 |
1.6. Osobowość jako zespół cech | 23 |
1.7. Osobowość a postrzeganie czasu | 30 |
Zagadnienie psychologiczne Nastawienie pozytywne jako główny aspekt osobowości i dobrostanu psychicznego | 35 |
Jakie procesy psychiczne zachodzą w osobowości? | 36 |
1.8. Teorie psychodynamiczne: nacisk na motywację i zaburzenia psychiczne | 37 |
1.9. Teorie humanistyczne: nacisk na ludzkie możliwości i zdrowie psychiczne | 60 |
1.10. Podejście egzystencjalne: poszukiwanie sensu życia | 66 |
1.11. Teorie społeczno-poznawcze: nacisk na uczenie się społeczne | 68 |
1.12. Trendy współczesne: osoba w systemie społecznym | 73 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia psychologii | 75 |
Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, aby zrozumieć siebie i innych? | 76 |
1.13. Ukryte teorie osobowości | 77 |
1.14. Autonarracje. Opowieści o naszym życiu | 79 |
1.15. Wpływ kultury na nasze poglądy dotyczące osobowości | 79 |
Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia osobowości | 82 |
Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja osoba–sytuacja | 85 |
Podsumowanie rozdziału | 88 |
2. Zaburzenia psychiczne | 95 |
Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? | 98 |
2.1. Ewolucja poglądów na zaburzenia psychiczne | 100 |
2.2. Wskaźniki nienormalności | 106 |
Zagadnienie psychologiczne Stwierdzenie niepoczytalności: czy to ważny problem? | 110 |
Jak są klasyfikowane zaburzenia psychiczne w DSM-V? | 112 |
2.3. Ogólna charakterystyka systemu klasyfikacyjnego DSM-5 | 113 |
2.4. Zaburzenia depresyjne | 115 |
2.5. Zaburzenie dwubiegunowe | 123 |
2.6. Zaburzenia lękowe | 124 |
2.7. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne | 128 |
2.8. Zaburzenia pod postacią somatyczną | 130 |
2.9. Zaburzenia dysocjacyjne | 133 |
2.10. Schizofrenia | 136 |
2.11. Zaburzenia neurorozwojowe | 142 |
2.12. Co poza DSM? Co jeszcze może się zdarzyć? | 145 |
Zagadnienie psychologiczne Nieśmiałość | 148 |
Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? | 149 |
2.13. Etykiety diagnostyczne, etykietowanie i depersonalizacja | 150 |
2.14. Kontekst kulturowy zaburzeń psychicznych | 151 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii | 152 |
Włącz myślenie krytyczne Ponowne odwiedziny w szpitalach psychiatrycznych – inne spojrzenie na badanie Rosenhana | 153 |
Podsumowanie rozdziału | 156 |
3. Terapie zaburzeń psychicznych | 163 |
Czym jest terapia? | 165 |
3.1. Rozpoczynanie terapii | 166 |
3.2. Terapia w kontekście historycznym i kulturowym | 170 |
Zagadnienie psychologiczne Paraprofesjonaliści również prowadzą terapię | 174 |
W jaki sposób psycholodzy leczą zaburzenia psychiczne? | 176 |
3.3. Terapie wglądowe | 176 |
3.4. Terapie behawioralne | 188 |
3.5. Terapia poznawczo-behawioralna: (częściowa) synteza | 198 |
3.6. Ocena terapii psychologicznych | 202 |
Zagadnienie psychologiczne Gdzie większość ludzi otrzymuje pomoc? | 205 |
W jaki sposób stosuje się podejście biomedyczne w leczeniu zaburzeń psychicznych? | 207 |
3.7. Farmakoterapia | 208 |
3.8. Inne medyczne terapie zaburzeń psychicznych | 215 |
3.9. Hospitalizacja i jej alternatywy | 218 |
Zagadnienie psychologiczne Jaki rodzaj terapii mógłbyś polecić? | 220 |
Jak wypada porównanie terapii psychologicznych i biomedycznych? | 222 |
3.10. Schizofrenia: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne | 224 |
3.11. Depresja i zaburzenia lękowe: leczenie psychologiczne a leczenie medyczne | 224 |
3.12. „Studnia zmartwień” i inne problemy: nie wszyscy potrzebują leków | 226 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii | 228 |
Włącz myślenie krytyczne Praktyka oparta na dowodach | 229 |
Podsumowanie rozdziału | 234 |
Słownik pojęć | 239 |
Bibliografia | 251 |
Indeks nazwisk | 286 |
Źródła rycin | 291 |
Źródła zdjęć | 292 |