INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 288 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19571-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Psychologia języka i komunikacji
do koszyka
Psychologia zarządzania w organizacji
do koszyka
Psychologia Społeczna nr 2-3(14)/2010
do koszyka
Spis treści
Wstęp do wydania polskiego IX | |
Do Studenta XI | |
Nowości tego wydania XV | |
Podziękowania XVII | |
O Autorach XX | |
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia | 3 |
Jak stymulacja staje się wrażeniem? | 6 |
1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia | 8 |
1.2. Progi: granice wrażeń | 10 |
1.3. Teoria detekcji sygnałów | 13 |
Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna | 14 |
Co łączy zmysły? Co je różni? | 15 |
1.4. Wzrok | 16 |
1.5. Słuch | 27 |
1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów | 35 |
1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami | 43 |
Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu | 44 |
Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? | 50 |
1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu | 51 |
1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne | 56 |
1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji | 62 |
1.11. Zobaczyć i uwierzyć | 74 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii | 76 |
Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja | 76 |
Podsumowanie rozdziału | 79 |
2. Myślenie i inteligencja | 85 |
Jakie są komponenty myślenia? | 88 |
2.1. Pojęcia | 89 |
2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze | 93 |
2.3. Myślenie i mózg | 93 |
2.4. Intuicja | 96 |
Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać | 98 |
Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? | 101 |
2.5. Rozwiązywanie problemów | 102 |
2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji | 111 |
2.7. Stawanie się twórczym geniuszem | 116 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii | 120 |
Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? | 123 |
2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych | 124 |
2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona | 125 |
Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? | 133 |
Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? | 137 |
2.10. Psychometryczne teorie inteligencji | 138 |
2.11. Poznawcze teorie inteligencji | 139 |
2.12. Kulturowe definicje inteligencji | 144 |
2.13. Inteligencja zwierząt | 146 |
Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo | 148 |
W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? | 150 |
2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? | 152 |
2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? | 153 |
2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe | 155 |
Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? | 163 |
Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności | 164 |
Podsumowanie rozdziału | 165 |
3. Stany świadomości | 171 |
Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? | 173 |
3.1. Narzędzia do badania świadomości | 177 |
3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego | 180 |
3.3. Śpiączka i stany do niej podobne | 185 |
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii | 187 |
Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? | 189 |
3.4. Marzenia na jawie | 189 |
3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia | 192 |
3.6. Marzenia senne: nocne widowisko | 203 |
Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu | 211 |
Jakie inne formy może przyjmować świadomość? | 215 |
3.7. Hipnoza | 216 |
3.8. Medytacja | 220 |
3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych | 222 |
Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg | 234 |
Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość | 237 |
Podsumowanie rozdziału | 240 |
Słownik pojęć | 245 |
Bibliografia | 257 |
Indeks nazwisk | 291 |
Źródeł rycin | 297 |
Źródeł rycin | 299 |