POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych wynikających z najnowszych podstaw filozoficzno-psychologicznych koncepcji człowieka dorosłego i dziecka. Teksty zawarte w publikacji nawiązują wprost do nowych teorii, nowych przemian badań naświetlając odpowiednie sytuacje pedagogiczne wzmacniania kreatywnego rozwoju osobowości oraz wzmacniania pomocowego wobec dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 406 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2799-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Problemy edukacji, rehabilitacji i...
do koszyka
Spis treści
Wstęp – Małgorzata Cywińska | 7 |
DZIECKO I RODZINA WOBEC TRUDNOŚCI ŻYCIOWYCH | 11 |
Monika Lewicka, Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo | 13 |
Olga Zamecka-Zalas, Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka | 25 |
Ewelina Zubala, Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny | 39 |
Edyta Drzymała, Marek Witold Macionga, Cyberprzemoc – destrukcyjne zjawisko w cyberkulturze | 55 |
Elżbieta Subocz, Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej – skala, przyczyny, konsekwencje | 69 |
Katarzyna Plutecka, Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami | 87 |
Mirosław Kordowski, Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe | 99 |
Grzegorz Kozdraś, Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń | 119 |
Sebastian Taboł, Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem | 127 |
WSPIERANIE DZIECKA I JEGO ROZWOJU | 139 |
Andrzej Twardowski, Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi | 141 |
Urszula Szuścik, Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych | 163 |
Małgorzata Cywińska, Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu | 177 |
Maria Królica, Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych | 195 |
Anna Józefowicz, Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań | 211 |
Julia Kisielewska-Meller, Maria Pieprzyk, Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole | 225 |
Anna Korlak-Łukasiewicz, Dziecko wobec śmierci | 243 |
Kamila Zdanowicz-Kucharczyk, Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji życia ulicznego | 255 |
Beata Raczkowska, Marlena Pedynkowska, Przestrzeń życiowa dzieci ulicy – (nie)bezpieczny plac zabaw | 269 |
POCZUCIE OSAMOTNIENIA W ŻYCIU DZIECKA | 279 |
Krystyna Żuchelkowska, Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną | 281 |
Aniela Korzon, Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny | 297 |
Agnieszka Pawlak, Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa | 305 |
Daria Becker-Pestka, Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców | 325 |
Krzysztof Wołodkiewicz, Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej | 341 |
Ewa Kopeć, Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych) | 357 |
Aldona Małyska, Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa” | 375 |
Joanna Marta Kamińska-Wójcik, Samobójstwo – kres młodzieńczego bólu | 393 |
Noty o autorach | 405 |