INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Przekrojowe podsumowanie projektów reform oświatowych w Polsce w latach 1973-2005.
Książka:
- przedstawia główne tezy raportów i projektów reform w ujednoliconych ramach tematycznych;
? zwięźle i przystępnie omawia:
- argumenty wysuwane na rzecz podjęcia każdej reformy,
- jej cele i zadania,
- najważniejsze tezy,
- postulaty autorów;
- prezentuje realizację reform przez administrację oświatową;
- podsumowuje i syntetyzuje główne fakty dotyczące edukacji, ułożone chronologicznie i problemowo.
Treść książki jest identyczna z treścią książki o numerze ISBN 83-01-14655-9
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 154 |
Kategoria | Historia wychowania |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-15283-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Projekty lokalne i regionalne -...
do koszyka
Projekty lokalne i regionalne. Rola...
do koszyka
Projekty lokalne i regionalne -...
do koszyka
Projekty lokalne i regionalne -...
do koszyka
Projekty naukowe
do koszyka
Projekty offshoringowe w usługach...
do koszyka
Projekty przynoszące oszczędności
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Raport o stanie oświaty w PRL | 10 |
O nieodzowności reformy oraz jej celach i zadaniach | 10 |
Główne tezy postulowanej reformy | 11 |
Recepcja głównych idei Raportu o stanie oświaty w PRL przez ówczesne władze edukacyjne | 18 |
Rozdział II. Ekspertyza dotycząca sytuacji i rozwoju oświaty w PRL | 23 |
Główne tezy Ekspertyzy | 23 |
Recepcja eksponowanych w Ekspertyzie zaleceń i tez przez ówczesną administrację oświatową | 27 |
Rozdział III. Komitet Ekspertów do spraw Edukacji Narodowej | 34 |
Edukacja wobec współczesności i wyzwań przyszłości | 34 |
System edukacji – ocena i kierunki przebudowy | 36 |
Strategia i warunki osiągania celów reformy | 42 |
Recepcja propozycji i zaleceń KEEN przez ówczesną administrację szkolną | 45 |
Rozdział IV. Syntetyczny raport o potrzebie i kierunkach reformy szkolnej | 50 |
Zarys koncepcji reformy systemu szkolnego w Polsce. Materiał do dyskusji | 50 |
Ogólne zasady funkcjonowania systemu szkolnego | 52 |
Opinie czołowych przedstawicieli nauk o wychowaniu o Zarysie koncepcji reformy systemu szkolnego w Polsce | 55 |
Główne tezy Syntetycznego raportu o potrzebie i kierunkach reformy szkolnej w Polsce | 63 |
Recepcja Syntetycznego raportu przez władze edukacyjne | 68 |
Rozdział V. Reforma systemu edukacji. Projekt | 70 |
O potrzebie i celach reformy | 70 |
Struktura systemu szkolnego, opieka nad dziećmi i młodzieżą oraz zarządzanie oświatą – główne tezy | 72 |
Wychowanie i kształcenie, system oceniania oraz kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli | 73 |
Reforma szkolna z 1998 roku w kontekście zamierzonych rodzajów zmian | 76 |
Recepcja głównych założeń reformy z 1998 roku | 85 |
Rozdział VI. Strategia rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020 | 88 |
Główne rodzaje i kierunki zmian gospodarczych, społecznych i kulturalnych w krajach rozwiniętych i ich edukacyjne konsekwencje | 89 |
Edukacja a oświatowe wyzwania współczesności | 91 |
Główne założenia i zadania rozwoju edukacji w Polsce do roku 2020 | 96 |
Recepcja postulowanych w Strategii 2020 wniosków przez władze oświatowe | 99 |
Rozdział VII. Główne postulaty Związku Nauczycielstwa Polskiego w sprawach reformy polskiego systemu edukacji | 102 |
Reforma systemu edukacji. Warunki powodzenia. Zasady kontynuacji | 102 |
Główne postulaty ZNP w zakresie polityki oświatowej | 108 |
Recepcja wysuwanych przez ZNP propozycji usprawnienia oświaty przez administrację edukacyjną | 110 |
Rozdział VIII. Drogi i bezdroża publicznej oświaty w Polsce w latach 1945–2004 | 114 |
Drogi i bezdroża polskiej oświaty w latach 1945–2004. Próba wybiórczo-retrospektywnego spojrzenia* (główne tezy) | 114 |
Wybrane tezy koreferatów | 132 |
Recepcja ocen i wniosków konferencji z 10 lutego 2005 roku przez władze oświatowe | 136 |
Rozdział IX. Strategia rozwoju edukacji na lata 2007–2013 (MENiS, sierpień 2005) – próba analityczno porównawczego spojrzenia | 138 |
Diagnozy | 138 |
Najnowsze projekty sanacji polskiego systemu edukacyjnego | 141 |
Obawy i problemy otwarte | 145 |
Zakończenie | 149 |
Bibliografia | 151 |