INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 330 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Luiza Krolczuk |
ISBN-13 | 978-83-01-23010-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Umysł bez granic
do koszyka
Umysł Buddy
do koszyka
Umysł doskonały
do koszyka
Umysł dziecka
do koszyka
Umysł dziecka
do koszyka
Spis treści
Wstęp IX | |
Przedmowa do polskiego wydania XI | |
Rozdział. Dziecko w odbudowie świata | 1 |
Rozdział 2. Edukacja dla życia | 9 |
Rozdział 3. Okresy dorastania | 19 |
Rozdział 4. Nowy kierunek | 31 |
Rozdział 5. Cud stworzenia | 37 |
Rozdział 6. Embriologia: zachowanie | 51 |
Rozdział 7. Zarodek duchowy | 65 |
Rozdział 8. Zdobycie niezależności | 89 |
Rozdział 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia | 103 |
Rozdział 10. O mowie | 115 |
Rozdział 11. Wezwanie mowy | 123 |
Rozdział 12. Przeszkody i ich konsekwencje | 135 |
Rozdział 13. Ruch i pełny rozwój | 147 |
Rozdział 14. Inteligencja i ręka | 157 |
Rozdział 15. Rozwój i naśladowanie | 167 |
Rozdział 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika | 175 |
Rozdział 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni | 181 |
Rozdział 18. Charakter i jego wady u dzieci | 203 |
Rozdział 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja | 213 |
Rozdział 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą | 221 |
Rozdział 21. Sublimacja instynktu posiadania | 229 |
Rozdział 22. Rozwój społeczny | 235 |
Rozdział 23. Spoista wspólnota | 247 |
Rozdział 24. Błąd i jego korygowanie | 259 |
Rozdział 25. Trzy stopnie posłuszeństwa | 267 |
Rozdział 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina | 279 |
Rozdział 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki | 293 |
Rozdział 28. Źródło miłości – dziecko | 305 |
Ilustracje | 315 |