INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 96 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Marcin Żuchowski |
ISBN-13 | 978-83-01-23009-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa do polskiego wydania IX | |
Rozdział . Wstęp | 1 |
Rozdział 2. Odkrycie i rozwój systemu Montessori | 5 |
Rozdział 3. Płaszczyzny rozwojowe i natura chłonnego umysłu | 13 |
Rozdział 4. Embriologia | 17 |
Rozdział 5. Behawioryzm | 21 |
Rozdział 6. Edukacja od urodzenia | 27 |
Rozdział 7. Zagadka języka | 35 |
Rozdział 8. Ruch i jego rola w edukacji | 43 |
Rozdział 9. Działanie naśladowcze i cykle aktywności | 49 |
Rozdział 10. Trzylatek | 55 |
Rozdział 11. Metody rozwinięte przez obserwację | 63 |
Rozdział 12. Problem dyscypliny | 71 |
Rozdział 13. Jaki powinien być nauczyciel Montessori | 79 |