INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autorka tej książki jest psychologiem społecznym. Fascynacja konstruktem miejsca nie przysłoniła jej jednak głęboko zaszczepionego przekonania, że rolą nauki jest wykrywanie zależności i mechanizmów, a nie jedynie opis faktów. Fenomenologiczne opisy miejsc powinny zatem stanowić punkt wyjścia dla głębszej analitycznej refleksji nad prawidłowościami, których jednym z członów jest właśnie miejsce i jego cechy. Treść tej książki jest zatem swoistą hybrydą – próbą podsumowania wielowątkowych, również jakościowych, badań nad miejscem i jego rolą w życiu człowieka, próbą dotarcia do pewnych „uniwersaliów miejsca”, które będzie można potraktować jako zaczyn „teorii miejsca”, a także podsumowaniem „pozytywistycznego” dorobku badań, prowadzonych przez autorkę oraz jej studentów i doktorantów w ramach Pracowni Badań Środowiskowych, dotyczących związku człowieka z miejscem, jego przyczyn, konsekwencji oraz postaci, jakie może przybierać we współczesnym globalizującym się świecie.
z Wprowadzenia
Nikt do tej pory na świecie nie napisał tak wszechstronnej pracy koncentrującej się na miejscu jako samoistnym przedmiocie badań empirycznych i rozważań teoretycznych.
z recenzji prof. dr. hab. Augustyna Bańki
Maria Lewicka, psycholog społeczny i środowiskowy, kierownik Pracowni Badań Środowiskowych przy Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, prowadzi badania empiryczne dotyczące związków człowieka z miejscem zamieszkania, pamięci miejsc na terenie Europy Środkowo-Wschodniej oraz aktywności i bierności społecznej. Jest autorką książki „Aktor czy obserwator: Psychologiczne mechanizmy odchyleń od racjonalności w myśleniu potocznym” oraz redaktorem naczelnym czasopisma „Psychologia Społeczna”.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 641 |
Kategoria | Psychologia społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Scholar |
ISBN-13 | 978-83-7383-476-7 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Psychologia języka i komunikacji
do koszyka
Psychologia zarządzania w organizacji
do koszyka
Psychologia Społeczna nr 2-3(14)/2010
do koszyka