POLECAMY
Podana pozycja nie jest już dostępna w sprzedaży.
Autor:
Format:
ibuk
Analiza złożoności muzyki, jej rozumienia oraz oddziaływania na funkcjonowanie każdego człowieka stała się impulsem do przeprowadzenia badań dotyczących orientacji muzycznych młodzieży kształcącej się w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia. Autorka wprowadza termin orientacji muzycznych. Ustalenie definicyjne pojęcia odnosi się do specyficznego typu orientacji życiowej, rozumianej jako odzwierciedlenie siebie oraz obraz własnej kariery zawodowej, na podstawie zdobytej w toku edukacji wiedzy, poziomu percepcji, wrażliwości muzycznej, zainteresowań muzycznych i rzeczywistych i/lub projektowanych działań. Wyniki badań pozwoliły na stworzenie pełnego obrazu młodzieży kształconej w systemie zawodowego szkolnictwa muzycznego, wyselekcjonowanej ze względu na uzdolnienia muzyczne
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 230 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3756-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Orientacje konsumpcyjne młodzieży...
do koszyka
Orientacje życiowe młodzieży
do koszyka
Kultura organizacji publicznych...
do koszyka
Orientacja rynkowa we współrządzeniu...
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Rozdział 1. Muzyka jako rys kulturowy | 19 |
1.1. Muzyka – rozważania teoretyczne | 19 |
1.2. Rozwój muzyki na przestrzeni wieków | 27 |
1.3. Elementy dzieła muzycznego | 40 |
Rozdział 2. Muzyka – kontekst pedagogiczny | 50 |
2.1. Pedagogika muzyki jako subdyscyplina pedagogiki | 50 |
2.2. Cele, zadania i funkcje pedagogiki muzyki w procesie profesjonalnego kształcenia muzycznego na poziomie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia | 54 |
2.3. Procedury osiągania celów edukacyjnych w procesie profesjonalnego kształcenia muzycznego na poziomie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia | 61 |
2.4. Problematyka uzdolnień muzycznych | 66 |
Rozdział 3. Orientacja muzyczna – jej złożoność i uwarunkowania | 74 |
3.1. Orientacja – rozważania o istocie pojęcia | 74 |
3.2. Orientacja muzyczna – ustalenie definicyjne | 81 |
3.3. Kształtowanie orientacji muzycznej | 88 |
Rozdział 4. System kształcenia muzycznego w Polsce. Ogólnokształcące szkoły muzyczne II stopnia | 93 |
4.1. Kształcenie muzyczne – rozważania o istocie procesu | 93 |
4.2. Struktura szkolnictwa muzycznego w Polsce | 103 |
4.3. Uzdolnienia muzyczne młodzieży szkolnej w odniesieniu do systemu kształcenia w ogólnokształcących szkołach muzycznych II stopnia | 107 |
Rozdział 5. Psychospołeczna charakterystyka okresu adolescencji | 113 |
5.1. Wybrane teorie rozwojowe okresu dorastania | 113 |
5.2. Charakterystyka okresu adolescencji w kontekście najważniejszych zadań rozwojowych młodzieży szkolnej | 119 |
5.3. Rozwój nastolatka a kształcenie muzyczne w poglądach teoretycznych | 123 |
Rozdział 6. Metodologia badań własnych | 128 |
6.1. Przedmiot i cele badań | 128 |
6.2. Problemy i hipotezy badawcze | 129 |
6.3. Zmienne i wskaźniki | 131 |
6.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze | 136 |
6.5. Próba badawcza, teren i organizacja badań | 139 |
6.6. Społeczna i demograficzna charakterystyka badanej młodzieży | 141 |
Rozdział 7. Orientacje muzyczne młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia – analiza wyników badań własnych | 147 |
7.1. Subiektywny aspekt poczucia tożsamości badanej młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia | 147 |
7.2. Percepcja i wiedza na temat zasad muzyki młodzieży uczęszczającej do ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia | 164 |
7.3. Zainteresowania muzyczne oraz wrażliwość muzyczna badanej młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia | 171 |
7.4. Poglądy i opinie na temat kariery muzycznej oraz obraz własnej kariery muzycznej z perspektywy młodzieży z ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia | 188 |
Wnioski końcowe | 207 |
Aneks | 212 |
Bibliografia | 215 |
Spis schematów, wykresów i tabel | 227 |
Summary (Musical Orientations among Young People from Secondary Music Schools – 2nd level) | 230 |