POLECAMY
-24%
Wydawca:
Format:
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach – propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań.
Przedstawiono w niej:
- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);
- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);
- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;
- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.
„Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji”.
dr hab., prof. UW, Dominika Maison
„Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest – choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron – konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym”.
dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 182 |
Kategoria | Psychologia ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Scholar |
ISBN-13 | 978-83-7383-458-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Bezbronni dorośli w Kościele
do koszyka
Młodzi dorośli opuszczający placówki...
do koszyka
Młodzi dorośli w dobie globalizacji....
do koszyka
Dorosłe dzieci więźniów. Analiza...
do koszyka
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Rozdział | 1 |
Świat wokół nas, czyli o warunkach, w jakich żyjemy 14 | |
1.1. Nowe technologie i nowe media | 14 |
1.2. Zmiany na rynku zabawek | 17 |
1.3. Rola dorosłych | 19 |
Rozdział | 2 |
Młody rynek, czyli o potencjale konsumenckim dzieci i młodzieży | 23 |
2.1. Rynek pierwotny | 24 |
2.2. Rynek wpływowy | 26 |
2.3. Rynek przyszły | 28 |
Rozdział | 3 |
Rozwój konsumentów, czyli o zmianach postępujących z wiekiem | 30 |
3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci | 32 |
3.2. Rozwój współczesnych nastolatków | 36 |
Rozdział | 4 |
Socjalizacja konsumenta, czyli skąd dzieci wiedzą, | |
jak robić zakupy | 41 |
4.1. Wpływ rodziny | 44 |
4.2. Rola rówieśników | 49 |
4.3. Oddziaływania mass mediów | 53 |
4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i… – zasada synergii | 58 |
Rozdział | 5 |
Reklama i inne działania promocyjne, czyli jak marketerzy | |
wpływają na konsumenta 60 | |
5.1. Podstawy marketingu mix 60 | |
5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym 63 | |
5.2.1. Marketing szeptany | 65 |
5.2.2. Peer-to-peer promotions 66 | |
5.2.3. Marketing wirusowy | 67 |
5.2.4. Trendsetting | 68 |
5.2.5. Kluby nastolatków 70 | |
5.2.6. Wirtualne społeczności | 70 |
5.2.7. Reklamorozrywka 72 | |
5.2.8. Product placement w filmach i grach komputerowych | 74 |
5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy 76 | |
5.3. Etyczny marketing – edukacja i zaangażowanie społeczne 77 | |
Rozdział | 6 |
Reklama dla młodych konsumentów, czyli o tworzeniu reklam | |
i ich odbiorze przez najmłodszych | 79 |
6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam | 80 |
6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam 83 | |
6.3. Dzieci w reklamie 83 | |
Rozdział | 7 |
Społeczne oddziaływanie reklamy, czyli o wpływie niezamierzonym | 91 |
7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy 94 | |
7.1.1. Dostarczanie rozrywki 94 | |
7.1.2. Wspieranie twóczości | 95 |
7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego | 96 |
7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko 98 | |
7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia 99 | |
7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych 100 | |
7.1.7. Źródło wartości estetycznych | 101 |
7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy 102 | |
7.2.1. Postawa materialistyczna | 104 |
7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia | 104 |
7.2.3. Konflikt z rozdzicami | 105 |
7.2.4. Zagrożenie samooceny 106 | |
7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe 107 | |
7.2.6. Poczucie bycia oszukanym 108 | |
7.2.7. Deprecjacja języka 109 | |
7.2.8. Utrwalanie stereotypów | 110 |
7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu | 111 |
7.2.10. Modelowanie zachowań antysocjalnych 111 | |
7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych | 113 |
Rozdział | 8 |
Co i komu wolno, czyli o zasadach działalności reklamowej | 115 |
8.1. Marketerzy | 118 |
8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego | 119 |
8.3. Środowisko szkolne | 121 |
8.4. Rodzice i opiekunowie | 124 |
Rozdział | 9 |
Interwencja, czyli co jeszcze można zrobić | 127 |
9.1. Prawo 128 | |
9.2. Branża 128 | |
9.3. Społeczeństwo 129 | |
9.4. Szkoła 131 | |
9.5. Rodzina 131 | |
Zakończenie 140 | |
Słowniczek | 141 |
Literatura | 144 |
Załączniki 158 | |