POLECAMY
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.
Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 175 |
Kategoria | Psychologia ogólna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-772-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Jakość administracji w Polsce
do koszyka
Jakość dermokosmetyków w ocenie...
do koszyka
Jakość i marketing usług medycznych
do koszyka
Spis treści
Rozdział | 1 |
Jakość życia a terminy pokrewne | |
Jakość jako kategoria określająca życie | |
Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia” | |
Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych | |
Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia | |
Rozdział 2 | |
W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia | |
Geneza terminu | |
Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych | |
Pedagogiczna koncepcja jakości życia | |
Rozdział 3 | |
Wybrane wskaźniki oceny jakości życia | |
Kształtowanie oceny jakości życia | |
Wartości a ocena jakości życia | |
Cele życiowe a ocena jakości życia | |
Motywy a ocena jakości życia | |
Rozdział 4 | |
Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących | |
Rozdział 5 | |
Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia | |
Analiza i uzasadnienie tematu badań | |
Cele pracy i problemy badawcze | |
Hipotezy, zmienne i wskaźniki | |
Metody badań | |
Osoby badane i teren badań | |
Charakterystyka badanej grupy | |
Rozdział 6 | |
Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących | |
Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących | |
Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących | |
Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących | |