INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Inspirację do napisania książki stanowiły zainteresowania Autorki przemianami ogólnoświatowymi. W monografii znajdziemy zarówno treści dotyczące uporządkowania refleksji teoretycznej, jak i dokumentację empiryczną. Ta ostatnia zawiera, oprócz danych pochodzących z różnych źródeł, także wyniki prac własnych Autorki oraz tych wykonanych pod jej kierunkiem. Są to w wielu przypadkach badania o zdecydowanie rozpoznawczym charakterze. Czynnikiem hamującym podjęcie systematycznych badań jest niewątpliwie nieobecność teorii, stanowiącej – w naukach empirycznych – jedno z głównych źródeł hipotez. Z tego powodu wiedza teoretyczna oraz wyniki badań empirycznych przywoływane w niniejszej monografii bliższe są, w niektórych punktach, eseistyce naukowej niż opracowaniom stricte naukowym. Słowo szkice w podtytule uwypukla z kolei selektywność w doborze i sposobie prezentacji zagadnień poświęconych relacjom człowiek (młody dorosły) i świat (zmieniający się).
Dr hab. Grażyna Katra:
Szczegółowe opisanie zawartości książki ma wskazać, jakie bogactwo treści zawiera niniejsza monografia. Należy podkreślić ogromną wiedzę i wnikliwość Autorki i oryginalne ujęcie tematu. Podjęcie się zadania, opisanie i wyjaśnienia istoty i skutków globalizacji z perspektywy psychologicznej jest zadaniem karkołomnym, ze względu na złożoność zjawiska oraz na brak narzędzi do jego badania. (...)
Książkę Marii Ledzińskiej „Młodzi dorośli w dobie globalizacji. Szkice psychologiczne” uważam za niezwykle wartościową, przydatną nie tylko psychologom i studentom psychologii, ale także socjologom, pedagogom i wszystkim osobom zainteresowanym przemianami globalizacyjnymi oraz rozwojem współczesnego społeczeństwa i współczesnego człowieka. Praca ta stanowi z jednej strony bogate źródło wiedzy o globalizacji w ujęciu psychologicznym, a z drugiej ma szansę stać się źródłem inspiracji dla przyszłych badaczy tych procesów.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 187 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Difin |
ISBN-13 | 978-83-7930-136-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Młodzi bohaterowie Związku Radzieckiego
do koszyka
Młodzi dorośli opuszczający placówki...
do koszyka
Młodzi emeryci w Polsce
do koszyka
Młodzi gwardziści
do koszyka
Młodzi i starzy
do koszyka
Młodzi i starzy
do koszyka
Młodzi nabywcy na e-zakupach
do koszyka
Spis treści
Wstęp | |
<div>Rozdział 1. Wyróżniki globalizacji przełomu XX i XXI wieku | |
<div>1.1. Istota zjawiska | |
<div>1.2. Obszary przemian ogólnoświatowych | |
<div>1.3. Mechanizm globalizacji | |
<div>1.4. Nowe środowisko życia | |
<div>1.5. Ocena skutków zachodzących zmian | |
<div>Rozdział 2. Przywileje nowych czasów | |
<div>2.1. Heterogeniczność otoczenia jako stymulator rozwoju | |
<div>2.2. Możliwość przekraczania granic – globalizacja i transgresja | |
<div>2.3. Ułatwienia w aktywności twórczej | |
<div>Rozdział 3. Niektóre zagrożenia i wyzwania nowego świata | |
<div>3.1. Stres wywołany informacyjnym zalewem | |
<div>3.2. Pośpiech | |
<div>3.3. Zagrożone doświadczenie osobnicze | |
<div>3.4. Trud przystosowania do zmieniającego się świata | |
<div>Rozdział 4. Stosunek do przemian ogólnoświatowych | |
<div>4.1. Problemy diagnozy: od badań ankietowych do pomiaru kwestionariuszowego | |
<div>4.2. Sylwetka psychologiczna jednostki a jej stosunek do globalizacji | |
<div>4.3. Społeczny odbiór globalnych zmian – próbki analiz międzykulturowych | |
<div>Rozdział 5. O przygotowaniu do życia w nowym świecie – perspektywa edukacyjna | |
<div>5.1. O celach nauczania | |
<div>5.2. Nowe (globalne) czasy, ponadczasowe umiejętności – uniwersalne znaczenie metapoznania | |
<div>5.3. Priorytetowe znaczenie umiejętności życia z ludźmi i wśród ludzi | |
<div>Bibliografia | |