POLECAMY
-14%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Stwierdzenie, że społeczna i edukacyjna sytuacja osób z upośledzeniem umysłowym jest złożona, zwykle traktujemy jako truizm. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że oddaje on w pełni okoliczności rozwoju omawianej grupy osób. W zasadzie każdy wymiar życia społecznego, podobnie jak praktycznie wszystkie aspekty edukacji, rozpatrywane w kontekście możliwości versus ograniczeń ludzi dotkniętych upośledzeniem umysłowym stają się zagadnieniem złożonym. Trudno je rozpoznawać i interpretować w kontekście jednej teorii, na jednej płaszczyźnie czy rejestrować w jednym formacie. Nie można, zatem przyrównać ich do obrazu dagerotypu, który z natury spłaszcza rzeczywistość. Bardziej adekwatny wydaje się, więc hologram, który wprawdzie utrudnia proces triangulacji i wyjaśniania, ponieważ zmusza do wielowymiarowego i wieloaspektowego traktowania rozwoju, ale umożliwia spojrzenie na omawiane zagadnienia z wielu – czasem bardzo odległych – punktów widzenia
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 171 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wyższa Szkoła Humanitas |
ISBN-13 | 978-83-89275-93-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Wspólne odkrywanie świata. Dla ojców...
do koszyka
Wspólne perwersje (Kasa i perwersje #3)
do koszyka
Archiwa Polski i Europy: wspólne...
do koszyka
Dirty girl. Wspólne grzeszki
do koszyka
Dirty love. Wspólne grzeszki #2
do koszyka
Forma życia i dobro wspólne
do koszyka
Inne i wspólne
do koszyka