POLECAMY
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo. Umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia i wskazuje na stan psychiczny danego dziecka.
Publikacja napisana przystępnym językiem wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.
Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów i rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 118 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-268-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Dziecko w świecie zabawy
do koszyka
Dziecko w świecie zabawy
do koszyka
Dziecko w świecie muzyki
do koszyka
Dziecko - aktywny uczestnik porodu....
do koszyka
Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | 9 |
Podziękowania | 13 |
Wstęp | 15 |
Trudności w uczeniu się | 21 |
Identyfikacja problemu | 22 |
Geneza i dynamika zjawiska | 24 |
Znaczenie problemu | 28 |
Eksperymenty | 30 |
ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej | 30 |
W świecie ADD | 35 |
Zastosowanie rysunku w psychoterapii | 39 |
Korzyści terapeutyczne z zastosowania rysunków | 39 |
Terapia kolorami | 41 |
Aromaterapia | 45 |
Rysunek jako wskaźnik dojrzałości poznawczej | 47 |
Metoda niedokończonych zdań | 55 |
Rozwiązanie problemu | 61 |
Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych | 63 |
Kinezjologia Edukacyjna | 73 |
Propozycje niektórych ćwiczeń z Kinezjologii Edukacyjnej | 74 |
Narzędzia Kinezjologii | 77 |
Prognoza | 83 |
Plan zajęć terapeutycznych | 85 |
Scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową oraz z trudnościami w uczeniu się | 89 |
Rodzaje terapii | 95 |
Jak unikać stresu | 98 |
Zasady budowania dobrych relacji z rodzicami | 99 |
Zakończenie | 103 |
Słowniczek | 105 |
Spis ilustracji | 107 |
Spis tabel | 107 |
Bibliografia | 109 |
Aneksy | 113 |