POLECAMY
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
W opracowaniu zaproponowano metody przydatne do realizacji działań wychowawczych wskazanych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego (np. budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości).
Autorka wprowadza Czytelnika w teoretyczne podstawy dramy i happeningu oraz warunki poprawnego stosowania ich w edukacji małego dziecka. Przedstawia również praktyczne przykłady dramy w postaci scenariuszy zarówno dram, jak i happeningów edukacyjnych. Ważnym elementem w publikacji jest opisanie stosunku dzieci, rodziców i pracowników przedszkola do tego typu przedsięwzięć.
Książka powinna zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-757-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Drama w nauczaniu języka polskiego
do koszyka
Drama. Konteksty teoretyczne
do koszyka
Drama na różnych poziomach kształcenia
do koszyka
Angry Girl Loves Drama Boy
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Literature, Music, Drama and Performance
do koszyka
Spis treści
Wstęp | |
1. Charakterystyka dramy jako metody edukacji dzieci i młodzieży | |
Istota, elementy, specyfika dramy i jej techniki | |
Rys historyczny dramy w procesie edukacyjnym | |
Wartości wychowawcze i dydaktyczne dramy | |
2. Możliwości wykorzystania happeningu w procesie edukacyjnym | |
Znaczenie terminu "happening" | |
Podstawowe elementy i cechy happeningu umożliwiające jego edukacyjne wykorzystanie | |
3. Warunki poprawnego stosowania dramy i happeningu w edukacji małego dziecka | |
Projektowanie dramy i happeningu | |
Dobór tematów, ról, zadań dramowych i happeningowych dla dzieci w przedszkolu | |
Znaczenie nauczyciela w organizacji i przebiegu dramy oraz happeningu | |
4. Wykorzystanie dramy i happeningu w procesie wychowania i nauczania dzieci przedszkolnych | |
Płaszczyzny efektywnego stosowania dramy i happeningu w przedszkolu | |
Przykłady dramy i happeningu w procesie edukacyjnym | |
Scenariusze dram | |
Scenariusze happeningów edukacyjnych | |
Formy dramowe i happeningowe w tworzeniu wspólnoty pracowników przedszkola | |
Działania dramowe i happeningowe w pracy z rodzicami | |
5. Stosunek dzieci oraz nauczycieli do dramy i happeningu | |