POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Drama of the Mind zawiera wybrane referaty wygłoszone w ramach konferencji Beckett in Kraków 2006, omawiające Beckettowską estetykę, wpływy, jakim Beckett podlegał, i wpływ, jaki sam wywierał na innych pisarzy, oraz analizy poszczególnych motywów i utworów, zarówno prozatorskich, jak i dramatycznych.
Drama of the Mind presents selected papers from Beckett in Kraków 2006 conference held by the English Department of the Jagiellonian University in November 2006:
· Gerry Dukes discusses principles of Beckettian “aesthetics of failure.”
· John McCourt identifies a pattern of influence in Yeats – Joyce relationship, reenacted by Joyce and Beckett.
· Robert Kusek compares Beckett’s and J.M. Coetzee’s treatment and use of silence.
· Marcin Tereszewski reads Ill Seen Ill Said through Maurice Blanchot’s critique of sight.
· Antoni Libera offers a detailed analysis of the ontology of theself in Crapp’s Last Tape.
· Tomasz Kaczmarek compares Strindberg and Beckett, demonstrating Beckett’s expressionist affiliations.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 88 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2486-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Drama w nauczaniu języka polskiego
do koszyka
Drama. Konteksty teoretyczne
do koszyka
Drama na różnych poziomach kształcenia
do koszyka
Angry Girl Loves Drama Boy
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Literature, Music, Drama and Performance
do koszyka
Spis treści
Słowo wstępne | 7 |
Foreword | 9 |
Część I. Proza | 13 |
Gerry Dukes, Fail again. Fail better. The Derivation of Beckett's Aesthetics | 13 |
John McCourt, Yeats, Joyce, Beckett and the Politics of Rejection | 23 |
Robert Kusek, Oppressive versus Liberating Silence. S. Beckett and J.M. Coetzee's Foe | 37 |
Martin Tereszewski, The Eye of the Other: Visuality in Ill Seen Ill Said | 47 |
Część II. Dramat | 59 |
Antoni Libera, Być sobą – co to znaczy? Studium Ostatniej taśmy Samuela Becketta | 59 |
Tomasz Kaczmarek, Strindberg i Beckett w kontekscie dramatu ekspresjonistycznego | 73 |
Contributors/Autorzy | 85 |