POLECAMY
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
W polecanej książce czytelnik znajdzie omówienie zagadnień związanych z teorią dramy, wiele przykładów technik dramowych, wskazówki dotyczące spraw organizacyjnych, informacje na temat zastosowania dramy w nauczaniu języka polskiego oraz scenariusze lekcji.
Zaproponowane scenariusze dostarczą nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, polonistom oraz studentom filologii polskiej i niektórych kierunków pedagogicznych inspirujących przykładów lekcji literackich i językowych, w trakcie których nauczyciel i uczniowie wykorzystują różne techniki dramowe. Zostały one skonstruowane tak, by mogły dać okazję do zaangażowania emocjonalnego uczniów, ale także pobudzić ich aktywność, wyobraźnię, logiczne myślenie..
W książce zwrócono szczególną uwagę na wartość dramy jako metody polegającej na wyzwoleniu ekspresji twórczej ucznia, co pozwoli mu następnie na samodzielną analizę i interpretację dzieła literackiego oraz swobodne wypowiadanie się na jego temat.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 143 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-852-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Drama. Konteksty teoretyczne
do koszyka
Drama na różnych poziomach kształcenia
do koszyka
Angry Girl Loves Drama Boy
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Harper Drew. Światła, drama, akcja!
do koszyka
Literature, Music, Drama and Performance
do koszyka
Spis treści
Rozdział | 1 |
Ogólna charakterystyka dramy; | 13 |
1.1. Pojęcie dramy i jej twórcy; | 16 |
1.2. Funkcje dramy; | 23 |
1.3. Drama a teatr; | 27 |
Rozdział | 2 |
Klasyfikacje technik i strategii dramowych; | 31 |
2.1. Podział technik dramowych według Anny Dziedzic; | 31 |
2.1.1. Typowe role (rozmowy w rolach, wywiady, improwizacje); | 31 |
2.1.2. Konwencje rzeźby, obrazu i filmu; | 33 |
2.1.3. Techniki plastyczno-manualne (rysunki, plany, makiety, przedmioty, modele, kostiumy, muzeum); | 34 |
2.1.4. Ćwiczenia głosowe i pisemne; | 35 |
2.2. Stop-klatka i inne strategie; | 36 |
2.3. Rola i improwizacja w roli; | 37 |
2.4. Inne ćwiczenia dramowe; | 38 |
Rozdział | 3 |
Zasady organizacyjno-dydaktyczne dramy; | 41 |
3.1. Struktura dramy; | 41 |
3.2. Przygotowanie i przebieg zajęć dramowych; | 42 |
3.2.1. Miejsce zajęć; | 43 |
3.2.2. Czas zajęć; | 43 |
3.2.3. Dobór uczestników; | 43 |
3.2.4. Zapoznanie z techniką dramy; | 44 |
3.2.5. Typowe trudności; | 44 |
3.2.6. Dobór celów; | 45 |
3.2.7. Struktura zajęć; | 45 |
3.2.8. Scenariusz lekcji (zajęć) literackich; | 46 |
3.2.9. „Zasada kontrastu” i „zasada tajemnicy”; | 47 |
3.2.10. Schemat lekcji z nauki o języku; | 49 |
3.3. Kompetencje nauczyciela dramy; | 50 |