INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 108 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Marcin Żuchowski |
ISBN-13 | 978-83-01-22589-6 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Bajki naszego dzieciństwa
do koszyka
Doświadczanie dzieciństwa. Studium z...
do koszyka
Dynamizacja rozwoju człowieka od...
do koszyka
Ewangelia dzieciństwa
do koszyka
Grzechy dzieciństwa
do koszyka
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego IX | |
Rozdział 1. Kolejne poziomy edukacji | 3 |
Rozdział 2. Metamorfozy | 7 |
Rozdział 3. Charakterystyka moralna dziecka w wieku od siedmiu do dwunastu lat | 13 |
Rozdział 4. Potrzeby dziecka w wieku od siedmiu do dwunastu lat | 17 |
Rozdział 5. Przejście do abstrakcji – rola wyobraźni czy też „wyjścia na świat”, klucz do kultury | 25 |
Rozdział 6. Woda | 33 |
Rozdział 7. Niektóre eksperymenty chemiczne | 47 |
Rozdział 8. Węgiel w naturze | 53 |
Rozdział 9. Kilka pojęć z chemii nieorganicznej | 61 |
Rozdział 10. Kilka pojęć z chemii organicznej | 65 |
Konkluzja | 75 |
Dodatek A. „Erdkinder” | 77 |
Dodatek B. Plany nauki i pracy | 91 |
Dodatek C. Funkcje uniwersytetu | 103 |