POLECAMY
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
Program powstał na podstawie doświadczenia Autorek, obserwacji zainteresowań współczesnych dzieci oraz chęci uczynienia wychowania procesem interaktywnym – ja wychowuję dziecko, a ono zmienia także mnie.
Głównym celem programu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka poprzez spotkanie z aktualnie bliską mu i ulubioną bajką. Jest on syntezą celów odnoszących się do 4 sfer osobowości ucznia: sfery zachowań społecznych, sfery emocjonalnej, sfery poznawczej oraz sfery działalności artystycznej.
Program powstał dla potrzeb świetlicy szkolnej. Jest on przeznaczony do prowadzenia planowych i celowych zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Oprócz celów szczegółowych i operacyjnych, metod i zasad zawiera również scenariusze zajęć świetlicowych powstałych na kanwie następujących bajek, towarzyszących dorastaniu naszych dzieci (Toy Story, Nowe szaty króla, Piękna i Bestia, Królowa Śniegu, Harry Potter, Pinokio, Dawno temu w trawie, Pocahontas, Zakochany kundel, Dzwonnik z Notre Dame).
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 150 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-334-7 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Bajki rymowane w biblioterapii
do koszyka
Spis treści
O świetlicy szkolnej | 7 |
Predyspozycje dzieci w młodszym wieku szkolnym | 7 |
Cele programu | 8 |
Organizacja zajęć | 11 |
Metody i formy pracy | 12 |
Zasady – normy postępowania | 13 |
Zgodność programu „Bajki naszego dzieciństwa” z „Podstawami programowymi” opracowanymi przez MEN | 14 |
Efektywność programu | 15 |
Scenariusze | 19 |
Toy Story | 19 |
Ocena bohaterów Toy Story | 19 |
Dbanie o zabawki | 21 |
Naprawianie zabawek | 23 |
Zabawy przy piosenkach o zabawkach | 24 |
Świat Zabawek | 26 |
Nowe szaty króla | 29 |
Pisanie legendy o dziejach króla Kuzko na podstawie filmu Nowe szaty króla | 29 |
W każdym człowieku jest coś dobrego | 31 |
Kraina króla Kuzko | 33 |
Nauka piosenki Przyjaciel wie | 34 |
Przyjęcie u króla Kuzko | 36 |
Piękna i Bestia | 41 |
Zabawa w teatr | 41 |
Poznajmy się lepiej | 43 |
Rysunki z wyobraźni | 45 |
Muzyka spokoju – muzyka grozy | 46 |
Bal Pięknej i Bestii | 48 |
Królowa Śniegu | 51 |
Teatr kukiełek według scenariusza Jolanty Urszuli Ciarkowskiej Królowa Śniegu | 51 |
Co sądzimy o bohaterach z bajki Królowa Śniegu? | 52 |
Historia Kaja i Gerdy w obrazach | 54 |
Muzyka lodu i śniegu | 55 |
Śladami Kaja i Gerdy | 57 |
Harry Potter | 61 |
Turniej czterech domów | 61 |
Tajemnica korespondencji | 64 |
Czapka i różdżka – rekwizyty czarodzieja | 66 |
Zaklęcia | 68 |
Karnawałowe spotkanie z Harrym Potterem | 70 |
Pinokio | 73 |
Szukamy morałów w bajce | 73 |
Jak być uczciwym i prawdomównym w szkole? | 75 |
Rzeźby | 77 |
Nosek i nos Pinokia | 79 |
Podróż z Pinokiem | 81 |
Dawno temu w trawie | 85 |
Poznajemy zwyczaje owadów | 85 |
W gromadzie siła | 87 |
Owady | 90 |
Liszka czy pliszka? | 91 |
Cyrk Owadów | 93 |
Pocahontas | 95 |
Prawda i legenda | 95 |
Dlaczego kogoś nie lubimy? | 97 |
Piękną kraina Pocahontas | 99 |
Muzyka Indian | 100 |
Indiański dzień | 102 |
Zakochany Kundel | 105 |
Historyjka obrazkowa | 105 |
Pozory czasem mylą | 107 |
Pies mój przyjaciel | 109 |
Pies na medal | 110 |
Wystawa psów | 112 |
Dzwonnik z Notre Dame | 115 |
Gdzie spotkaliśmy bohaterów bajki? | 115 |
Dokuczanie „innym” | 117 |
Instrumenty i ozdoby do występów muzycznych | 119 |
Muzykujemy jak Cyganie | 121 |
Festyn w Paryżu | 123 |
Bibliografia | 127 |
Aneks | 131 |
Informacje o autorkach | 149 |