POLECAMY
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
W książce Autorka stara się udzielić odpowiedzi na następujące pytania: Jak pomagać uczniowi, by nie zostawiać dziecka samemu sobie, a jednocześnie pozwolić mu na samodzielną pracę? Jak nie pomagać za dużo, zabierając przyjemność osobistego sukcesu? Jak wprowadzać dziecko w świat matematyki, nie traktując jej jako zasobu wiedzy, ale przede wszystkim jako sposobu patrzenia na świat i sposobu jej myślenia? Jak wykorzystać jej treści i narzędzia dla wspierania rozwoju umysłowego, społecznego i emocjonalnego u dziecka?
W publikacji część praktyczna łączy się z przestrzeganiem jawnego, systematycznego pokazywania teoretycznych podstaw proponowanych rozwiązań i udzielanych rad. Autorka podkreśla, że aktywność matematyczna dziecka może i powinna być fundamentem drogi do sukcesu na innych płaszczyznach i poziomach nauczania. Książka kierowana jest przede wszystkim do nauczycieli, którzy chcą pomóc dziecku na początku tej drogi.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-211-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Między ciałem a umysłem
do koszyka
Między architekturą nowoczesną a...
do koszyka
Między aktami
do koszyka
Między Ameryką a Polską
do koszyka
Między archeologią a naukami o...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu | 9 |
Rozdział II. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka | 13 |
Rozdział III. O sytuacji rozwiązywania problemu | 21 |
Rozdział IV. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych | 27 |
Rozdział V. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów | 35 |
Rozdział VI. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych | 39 |
Zrozumienie zadania | 40 |
Tworzenie planu postępowania | 42 |
Strategia 1. Inscenizujemy sytuację | 42 |
Strategia 2. Robimy rysunek. Rysujemy schemat lub graf | 44 |
Strategia 3. Próbuj i poprawiaj | 48 |
Strategia 4. Zrób tabelkę | 51 |
Strategia 5. Zapisz działanie lub równanie | 53 |
Strategia 6. Znajdź regułę | 57 |
Strategia 7. Znajdź podobne zadanie | 64 |
Strategia 8. Skorzystaj z logicznego wnioskowania | 65 |
Wykonywanie planu | 68 |
Spojrzenie wstecz | 69 |
Rozdział VII. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci | 71 |
Bibliografia | 79 |