INNE EBOOKI AUTORA
Format:
ibuk
Książka jest próbą szerokiego spojrzenia na edukację. Edukacja postrzegana jest z perspektywy szeroko rozumianej humanistyki. Odwołując się do różnych koncepcji filozoficznych, socjologicznych i antropologicznych zwrócono na występujące w edukacji ostrograniczne zamknięcia. W koncepcjach tych dominującymi kategoriami są kanony, partykularyzm, roszczeniowość, hegemoniczność i wykluczenia. Marginalizowane są takie kategorie jak różnica, dialog czy wtórna symetryzacja. W ten sposób edukacja jedynie obowiązującej prawdy absolutnej przybiera postać dominującą. Wyjścia z tego ostrogranicznego zamykania edukacji upatruje autor książki w edukacji „wspólnoty granic” i edukacji „wspólnoty różnicy”. Edukacja przyjmuje wówczas procesualny wymiar. Granice poznania nie są wyraźnie określone. Jest to perspektywa ujmowania edukacji w szerokim horyzoncie kulturowym. Ten szeroki horyzont ujmowaniu edukacji jest główną tezą książki. Książka składa się z 8 rozdziałów. Są to kolejno: 1. Edukacyjne implikacje granic poznawania. 2. Polityczność (w) edukacji. 3. Partykularyzm i roszczeniowość w edukacji 4. Edukacja opozycyjna w systemowym uwięzieniu 5. Jedność i jedyność jako kategorie religijnych narracji fundamentalistycznych perspektywa edukacyjna. 6. Kanon, różnica, dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych. 7. Edukacja w perspektywie teorii pola. 8. Edukacja w perspektywie teorii gier. Całość zamyka licząca 247 pozycji bibliografia.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 204 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2489-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Polityczność psychoanalizy
do koszyka
Ciało i polityczność
do koszyka
Pamięć, polityczność, władza....
do koszyka
Hegel i Nietzsche wobec problemu...
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | 7 |
Edukacyjne implikacje granic pozna(wa)nia | 15 |
Polityczność (w) edukacji | 37 |
Partykularyzm i roszczeniowość ideologii edukacyjnych | 72 |
Edukacja opozycyjna w systemowym uwięzieniu | 91 |
Jedyność i jedność jako podstawowe kategorie religijnych narracji fundamentalistycznych. Perspektywa edukacyjna | 107 |
Kanon, różnica, dialog jako kategorie dyskursów edukacyjnych | 120 |
Edukacja w perspektywie teorii pola Kurta Lewina | 138 |
Edukacja w perspektywie teorii gier | 171 |
Posłowie | 187 |
Bibliografia | 189 |
Politics of (in) education (Summary) | 202 |