Dynamiczne modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta

Dynamiczne modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta

1 opinia

Autor:

Adam Sagan

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca jest poświęcona zagadnieniom modelowania intensywnych danych wzdłużnych gromadzonych na poziomie indywidualnego konsumenta. W szczególności dane te dotyczą reakcji emocjonalnych konsumenta ujawnianych w trakcie dokonywania zakupów impulsywnych. W opracowaniu przedstawiono charakterystykę metod identyfikacji i pomiaru krótkotrwałych reakcji emocjonalnych, które związane są z zastosowaniem technik pomiaru momentowego, takich jak mobilne kwestionariusze ESF i urządzenia elektroniczne służące do monitorowania reakcji nastroju konsumenta. Zostały również zaprezentowane metody oceny ich rzetelności wynikające z dynamicznego charakteru danych. W pracy omówiono ponadto specyfikę procesowych prób badawczych w ujęciu ESM (experience sampling method), należących do podstawowych rodzajów doboru losowego próby w pomiarze doznań konsumenckich. Szczególną uwagę zwrócono na budowę i estymację modeli strukturalnych ze zmiennymi ukrytymi. Opisane zostały przede wszystkim zastosowania wielopoziomowych, dynamicznych modeli strukturalnych (dynamic structural equation models – DSEM) oraz resztowych dynamicznych modeli strukturalnych (residual dynamic structural equation models – RDSEM) w analizie zachowań impulsywnych konsumentów.


Rok wydania2023
Liczba stron106
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-878-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział 1. INTENSYWNE DANE WZDŁUŻNE W BADANIACH KONSUMENCKICH     11
  1.1. Pomiar cech i stanów konsumenta     11
  1.2. Narzędzia gromadzenia intensywnych danych wzdłużnych     17
    1.2.1. Charakterystyka intensywnych danych wzdłużnych     17
    1.2.2. Dzienniczki obserwacyjne     18
    1.2.3. Kwestionariusze ESF     19
    1.2.4. Kwestionariusze mobilne     22
    1.2.5. Narzędzia elektroniczne     23
  1.3. Trafność i rzetelność pomiaru stanów konsumenckich     24
  Rozdział 2. DOBÓR PRÓB PROCESOWYCH ESM     31
  2.1. Charakterystyka prób procesowych     31
  2.2. Schematy doboru prób procesowych     33
  2.3. Zespołowe próby procesowe     35
  Rozdział 3. DYNAMICZNE MODELE STRUKTURALNE     37
  3.1. Modele strukturalne stanów-cech     37
  3.2. Wielopoziomowe modele strukturalne stanów konsumenta     39
  3.3. Budowa i interpretacja dynamicznych modeli strukturalnych DSEM     44
  3.4. Dynamiczne resztowe modele strukturalne RDSEM     49
  Rozdział 4. IMPULSYWNE ZACHOWANIA KONSUMENCKIE     51
  4.1. Czynniki kształtujące zachowania impulsywne konsumenta     51
  4.2. Skale pomiaru zachowań impulsywnych konsumenta     55
  Rozdział 5. MODELOWANIE IMPULSYWNYCH ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH     62
  5.1. Jednopoziomowy model szeregów czasowych     62
  5.2. Dwupoziomowy model hierarchiczny z efektami losowymi w przekroju respondentów     70
  5.3. Wielopoziomowy niehierarchiczny model nastroju konsumenta z efektami losowymi w przekroju respondentów i czasu pomiaru     75
  5.4. Wielopoziomowy resztowy model RDSEM zachowań impulsywnych     81
  Zakończenie     88
  Aneks     90
  Literatura     97
  Spis tabel     103
  Spis rysunków     104
RozwińZwiń