Analiza ścieżkowa w badaniach marketingowych

Analiza ścieżkowa w badaniach marketingowych

1 opinia

Autor:

Adam Sagan

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnych badaniach marketingowych istotne miejsce zajmują modele ze zmiennymi ukrytymi. Mają one zastosowanie w badaniach postępowania konsumenta, które dotyczą pomiaru i analizy nieobserwowalnych cech psychograficznych, takich jak wartości osobowe, postawy, preferencje i intencje zachowań.
W pracy przedstawiono proces budowy modeli ścieżkowych typu PLS-PM, porównano je z klasycznymi modelami strukturalnymi ze zmiennymi ukrytymi oraz omówiono podstawowe problemy ich estymacji i wykorzystania w badaniach marketingowych. W celu zachowania interaktywnego charakteru podręcznika umożliwiającego pracę z programami wyniki modelowania i niektóre prezentacje graficzne zostały przedstawione w postaci zrzutów z ekranu odpowiednich programów statystycznych. W aneksie zamieszczone zostały skrypty programu R i Statistica pozwalające na samodzielne przeprowadzenie analiz.


Rok wydania2018
Liczba stron124
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-759-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. ZALEŻNOŚCI ŚCIEŻKOWE W ANALIZIE REGRESJI     11
    1.1. Rola modeli ścieżkowych w badaniach marketingowych     11
    1.2. Identyfikacja ścieżek w analizie korelacji między zmiennymi     16
    1.3. Analiza reakcji rynkowych w modelach ścieżkowych – przykład (Statistica)     21
  
  Rozdział 2. MODELE ŚCIEŻKOWE PLS-PM A MODELE STRUKTURALNE ZE ZMIENNYMI UKRYTYMI SEM     29
    2.1. Zmienne ukryte ze wskaźnikami refleksywnymi i formatywnymi     29
      2.1.1. Podejścia w budowie modeli strukturalnych     29
      2.1.2. Identyfikacja formatywnych zmiennych ukrytych     36
    2.2. Metody regresji cząstkowych najmniejszych kwadratów i regresji głównych składowych     39
    2.3. Identyfikacja i dopasowanie modeli SEM i PLS-PM     42
    2.4. Analiza postaw i zachowań w modelach równań strukturalnych w programie Statistica     44
  
  Rozdział 3. BUDOWA I ZASTOSOWANIA PREDYKCYJNYCH MODELI PLS-PM W BADANIACH MARKETINGOWYCH     53
    3.1. Etapy budowy modelu PLS-PM     53
    3.2. Ocena dopasowania modelu PLS-PM     57
      3.2.1. Ocena rzetelności wskaźników     57
      3.2.2. Ocena trafności wskaźników     59
    3.3. Analiza satysfakcji klienta z wykorzystaniem podejścia PLS-PM     65
    3.4. Analiza strukturyzowanych składowych     85
    3.5. Model GSCA satysfakcji i lojalności klienta     89
  
  Rozdział 4. MODELE PLS-PM W BADANIACH HETEROGENICZNYCH POPULACJI     93
    4.1. Model REBUS-PLS     93
    4.2. Model REBUS satysfakcji i lojalności klienta     93
    4.3. Model FIMIX satysfakcji i lojalności klienta     98
  
  Rozdział 5. OCENA PORÓWNAWCZA MODELI SEM I PLS-PM     101
    5.1. Analiza porównawcza satysfakcji klienta w modelach ścieżkowych     101
    5.2. Porównanie modeli SEM-ML i SEM-B satysfakcji i lojalności klienta     102
    5.3. Porównanie modeli SEM-B i PLS-PM satysfakcji i lojalności klienta     104
      5.3.1. Porównanie modeli PLS-PM     104
      5.3.2. Porównanie modeli PLS-PM i SEM-B     106
    5.4. Ocena porównawcza wartości czynnikowych modeli SEM i PLS-PM     108
  
  Załączniki     111
  1. Składnia modeli programu Statistica     111
  2. Biblioteki pls, plspm i semPLS programu R     118
  
  Literatura     122
RozwińZwiń