Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw

Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca wychodzi naprzeciw zainteresowaniu praktyków tematyką sieci międzyorganizacyjnych. W badaniach bezpośrednich testowaniu poddano zależność pomiędzy zdolnością sieciową a przewagą konkurencyjną. Pozytywne wyniki tego testowania mogą być traktowane przez menedżerów jako empiryczna przesłanka dla wysiłków zmierzających do rozwoju zdolności sieciowych przedsiębiorstw, którymi kierują.


Główną metodą rozumowania zastosowaną w niniejszej pracy jest dedukcja, a badania bezpośrednie odnoszące się do głównej hipotezy prac mają charakter ilościowy. W warstwie źródłowej praca oparta jest na jakościowych i ilościowych studiach literatury, głównie z zakresu nauk o zarządzaniu. Wykorzystano zwłaszcza anglojęzyczne publikacje pochodzące z czasopism z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem artykułów odnoszących się do realiów funkcjonowania podmiotów na rynku przedsiębiorstw. W kategorii wykorzystanych źródeł literaturowych szczególne miejsce zajmują publikacje badaczy zrzeszonych w ramach międzynarodowej sieci akademickiej Industrial Marketing and Purchasing (IMP), która koncentruje się na specyfice relacji i sieci na rynku przedsiębiorstw.


W pracy zaprezentowano wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych przez autora. Przeprowadzona analiza wyników tych badań wsparła przypuszczenie o możliwości wyodrębnienia pewnych wymiarów zdolności sieciowej, które mierzone są w sposób względnie rzetelny i trafny i które pozostają w istotnych zależnościach korelacyjnych z jakością relacji z klientami i wynikami finansowymi przedsiębiorstwa.


Rok wydania2010
Liczba stron237
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-511-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  Rozdział 1. PRZEWAGA KONKURENCYJNA PRZEDSIĘBIORSTWA    13
    1. Pojęcie przewagi konkurencyjnej    13
    2. Koncepcje przewagi konkurencyjnej    18
      2.1. Pozycyjna przewaga konkurencyjna    19
      2.2. Zasobowa przewaga konkurencyjna    23
      2.3. Relacyjna przewaga konkurencyjna    31
    3. Współzależności pomiędzy koncepcjami przewagi konkurencyjnej    39
    4. Przewaga konkurencyjna a zyskowność przedsiębiorstwa    47
  Rozdział 2. PRZEDSIĘBIORSTWO W SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNEJ    52
    1. Interdyscyplinarność badań nad sieciami międzyorganizacyjnymi    52
    2. Sieć międzyorganizacyjna jako obiekt badań    63
    3. Zdolności sieciowe przedsiębiorstwa    88
  Rozdział 3. STOSUNKI WYMIENNE POMIĘDZY PODMIOTAMI NA RYNKU PRZEDSIĘBIORSTW    105
    1. Pojęcie i charakterystyka rynku przedsiębiorstw    105
    2. Marketing na rynku przedsiębiorstw    116
    3. Zachowania nabywcze przedsiębiorstw    122
    4. Relacje pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku przedsiębiorstw    132
  Rozdział 4. ZDOLNOŚĆ SIECIOWA PRZEDSIĘBIORSTWA W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH    146
    1. Wprowadzenie do badań    146
    2. Charakterystyka doboru próby    154
    3. Wyniki badań    161
    4. Interpretacja wyników badań    185
  ZAKOŃCZENIE    191
  ZAŁĄCZNIKI    197
  BIBLIOGRAFIA    217
RozwińZwiń