Psychologia Społeczna nr 3 (22) 2012

Psychologia Społeczna nr 3 (22) 2012

1 opinia

Redakcja:

Maria Lewicka

Format:

ibuk

Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
W numerze: [Contents]


O nieuczciwości w nauce: Dyskusja [On scientific dishonesty: A discussion]


Jarosław Klebaniuk: Profesor Stapel na dopingu. O upiększaniu psychologii społecznej [Professor Stapel on dope. On the beautifying of social psychology], s. 213–217;
Aleksandra Cisłak, Adrian Wójcik: Normy uprawiania nauki w psychologii społecznej umożliwiające publikowanie badań typu stapelowskiego oraz utrudniające ich wykrywanie [The norms of scientific practice in social psychology facilitating publication of Stapel-like research and impeding fraud detection], s. 218–223;
Marek Drogosz: Inflacja idei we współczesnej nauce [Inflation of ideas in the contemporary science], s. 224–226;
Mateusz Olechowski: Kryzys psychologii, psychologia kryzysu [Crisis in psychology, psychology of crisis], s. 227–233;
Przemysław Zdybek, Radosław Walczak, Marta Zdybek: Historia zwykłego oszustwa. Nieuczciwość akademicka widziana oczami studentów psychologii [A story of a common fraud. Scientific misconduct as seen through Polish psychology students’ eyes], s. 234–244.


Artykuły [Articles]


Anna Macko: Intuicje moralne młodych polskich liberałów i konserwatystów [Moral intuitions of young Polish liberals and conservatives], s. 245–260;
Anna Szuster, Agnieszka Wojnarowska, Miriam Wieteska: Wpływ naśladowania ekspresji mimicznej oraz dostępności perspektywy innej osoby na ograniczenie zjawiska infrahumanizacji [The influence of mimicry and accessibility of others perspective on reduction of infra-humanization], s. 261–271;
Anna Kołodziejczyk: Trzy podejścia do wyjaśniania natury procesu socjalizacji konsumenckiej [Three approaches to explaining the nature of the process of consumer socialization], s. 272–280.


Rok wydania2013
Liczba stron84
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
Numer wydania3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O nieuczciwości w nauce: Dyskusja [On scientific dishonesty: A discussion]
  
  Jarosław Klebaniuk: Profesor Stapel na dopingu. O upiększaniu psychologii społecznej [Professor Stapel on dope. On the beautifying of social psychology], s. 213–217;
  Aleksandra Cisłak, Adrian Wójcik: Normy uprawiania nauki w psychologii społecznej umożliwiające publikowanie badań typu stapelowskiego oraz utrudniające ich wykrywanie [The norms of scientific practice in social psychology facilitating publication of Stapel-like research and impeding fraud detection], s. 218–223;
  Marek Drogosz: Inflacja idei we współczesnej nauce [Inflation of ideas in the contemporary science], s. 224–226;
  Mateusz Olechowski: Kryzys psychologii, psychologia kryzysu [Crisis in psychology, psychology of crisis], s. 227–233;
  Przemysław Zdybek, Radosław Walczak, Marta Zdybek: Historia zwykłego oszustwa. Nieuczciwość akademicka widziana oczami studentów psychologii [A story of a common fraud. Scientific misconduct as seen through Polish psychology students’ eyes], s. 234–244.
  
  Artykuły [Articles]
  
  Anna Macko: Intuicje moralne młodych polskich liberałów i konserwatystów [Moral intuitions of young Polish liberals and conservatives], s. 245–260;
  Anna Szuster, Agnieszka Wojnarowska, Miriam Wieteska: Wpływ naśladowania ekspresji mimicznej oraz dostępności perspektywy innej osoby na ograniczenie zjawiska infrahumanizacji [The influence of mimicry and accessibility of others perspective on reduction of infra-humanization], s. 261–271;
  Anna Kołodziejczyk: Trzy podejścia do wyjaśniania natury procesu socjalizacji konsumenckiej [Three approaches to explaining the nature of the process of consumer socialization], s. 272–280.
RozwińZwiń