POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
ISBN elektroniczny 978-83-233-8358-1
Praca jest głębokim studium z obszaru dydaktyki akademickiej, wchodzącym w samo sedno podjętego zagadnienia. Treści składające się na książkę wiąże osoba studenta i sam proces studiowania oraz zadania i funkcje z tej roli wynikające. Autorzy poszczególnych tekstów pochylają się nad studentem, którego osobę ze wszystkimi należnymi jej atrybutami oraz jego szeroko rozumiane dobro czynią przedmiotem dociekań naukowych w kontekście stanu współczesnej kultury. Autorzy książki podejmując się rozważań nad samą istotą przedmiotu pedagogiki szkoły wyższej – studentem we wspólnocie akademickiej, podnoszą również kwestie przemian o charakterze organizacyjnym wynikające z Karty Bolońskiej. Książka składa się z 23 autorskich artykułów zgrupowanych w sześciu częściach zatytułowanych kolejno: „Konteksty”, „Studiowanie”, „Relacje”, „Potrzeby”, „Aktywność”, „Warsztaty” oraz „Informacje” – zawierające bibliografię publikacji na temat studentów i studiowania.... Książka jako całość odznacza się oryginalnym ujęciem tematu, przejrzystą konstrukcją oraz bogactwem materiału poznawczego zarówno w zakresie teoretycznej refleksji wiedzionej przez Autorów w dialogu z innymi znaczącymi pozycjami w tej tematyce, jak i w zakresie danych z własnych badań empirycznych. Książka jest dziełem wartościowym i dojrzałym zarówno w warstwie merytorycznej jak i formalnej.
Z recenzji profesor Janiny Kostkiewicz
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 226 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2417-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Studenci Uniwersytetu Krakowskiego w...
do koszyka
Studenci wobec przyszłości. Aspiracje...
do koszyka
Budowanie bezpieczeństwa. Dualizmy...
do koszyka
Dorpatczycy. Polscy studenci na...
do koszyka
Dorpatczycy. Polscy studenci na...
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Danuta Skulicz) | 7 |
Konteksty | 11 |
Maria Flis, Studia jako faza liminalna w rytuale przejścia | 11 |
Zbigniew Marek SJ, Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodzieży akademickiej | 17 |
Wiesław Rogalski, Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej | 25 |
Ewa Augustyniak, Społeczność akademicka a kultura wyższej uczelni | 39 |
Studiowanie | 47 |
Barbara Niemiec, Okres studiów – czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania | 47 |
Krystyna Ablewicz, Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych myśli | 59 |
Mariusz Noga, Sławomir Trusz, Studenci wobec programu kształcenia akademickiego | 65 |
Joanna Aksman, Autoedukacja studentów studiów zaocznych – doświadczenia medialne | 85 |
Jan Samek, Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950–1955 | 93 |
Relacje | 99 |
Stanisław Palka, Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickiego | 99 |
Beata Cyboran, Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów – komunikat z badań | 105 |
Dorota Pauluk, Ukryty wymiar w relacjach student – nauczyciel akademicki | 113 |
Dorota Kowalczyk, Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich | 121 |
Anna Sajdak, Kodeks etyczny nauczyciela/nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu | 129 |
Potrzeby | 135 |
Barbara Stoczewska, Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów | 135 |
Małgorzata Perdeus-Białek, Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej – wyzwanie i obowiązek | 139 |
Maria Foryś, Kształcenie studentów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – bariery i szanse | 143 |
Jadwiga Michalik-Surówka, Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów | 155 |
Aktywność | 165 |
Barbara Łuczyńska, Marcin Kruszak, Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskim | 165 |
Dorota Barwińska, Aktywność społeczna młodzieży akademickiej | 171 |
Elżbieta Ozga, Aktywność organizacyjna młodzieży akademickiej | 179 |
Janusz Mółka SJ, Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozwoju osoby | 185 |
Anna Gaweł, Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości | 191 |
Warsztaty | 201 |
Iwona Maciejowska, Grzegorz Stopa, Mam Wam coś do przekazania – kształcenie umiejętności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny) | 201 |
Informacje | 213 |
Bartłomiej Gołek, Mariusz Noga, Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach – wybór | 213 |
Zakończenie (Danuta Skulicz) | 221 |
Prezentacje | 223 |