POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Numer zawiera interesujące artykuły poświęcone edukacji, kształceniu nauczycieli i badaniom edukacyjnym. Autorzy artykułów podkreślają rolę nauczycieli w tworzeniu lepszej przyszłości dla społeczeństwa, które musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Opisują także różne aspekty badań edukacyjnych i praktyczne rozwiązania, które mają na celu poprawę jakości nauczania i uczenia się. Prace przedstawiają także inspirujące propozycje łączenia teorii edukacji z działaniem nauczycieli w praktyce, rozwijania umiejętności badawczych nauczycieli czy korzystania z narzędzi takich jak portfolio edukacyjne. Artykuły zachęcają do refleksji nad znaczeniem badań, analizy danych i doskonalenia praktyk edukacyjnych.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 144 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Spis treści
Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Wprowadzenie | 7 |
ARTYKUŁY | |
Bogusława Dorota Gołębniak – Badania w działaniu w pedagogicznym komponencie kształcenia nauczycieli. Refleksje z praktyki | 9 |
Agnieszka Janiak-Jasińska – Kompetencje badawcze w kształceniu przyszłych nauczycieli – projektowanie programów studiów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela | 29 |
Grażyna Czetwertyńska – Portfolio w przygotowaniu nauczycieli do zawodu na podstawie doświadczeń Szkoły Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego | 41 |
Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – Projekt „Krytyczne czytanie ze Szkołą Edukacji” – od koncepcji edukacyjnej do wdrożenia | 63 |
Bartłomiej Walczak – Dlaczego warto uczyć nauczycielki i nauczycieli ewaluacji? Perspektywy teoretyczne i praktyczne | 85 |
Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Wykorzystywanie wyników monitorowania umiejętności uczniów z języka polskiego w praktyce szkolnej | 101 |
Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitorowanie osiągnięć uczniów z matematyki jako metoda doskonalenia zawodowego nauczycieli | 121 |
Noty o Autorach | 141 |
********* | |
Joanna Madalińska-Michalak, Jolanta Sujecka-Zając – Introduction | 7 |
ARTICLES | |
Bogusława Dorota Gołębniak – Action research in pre-service teacher education in the field of pedagogy. Reflections from practice | 9 |
Agnieszka Janiak-Jasińska – Research competences in educating future teachers – designing study programmes thatprepare students for the teaching profession | 29 |
Grażyna Czetwertyńska – Portfolio as a means to prepare teachers for their career, basing on experiences of the School of Education of Polish-American Freedom | |
Foundation and University of Warsaw | 41 |
Kinga Białek, Magdalena Swat-Pawlicka – “Critical reading with the School of Education”: from concept to implementation | 63 |
Bartłomiej Walczak – Why is it a good idea to teach teachers about evaluation? Theoretical and practical perspectives | 85 |
Joanna Dobkowska, Barbara Murawska – Using the results of the monitoring of students’ Polish language skills in school practice | 101 |
Monika Jakubowska-Mirek, Ewa Stożek – Monitoring students’ achievements in mathematics as a method of teachers’ professional development | 121 |
Contributors to this issue | 141 |