POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się."
Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki
"W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej."
Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 514 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22269-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Organizacyjne wyzwania wobec...
do koszyka
Organizacyjne zdolności kadrowania
do koszyka
Bezpieczeństwo państwa w warunkach...
do koszyka
Ekonomiczne i organizacyjne aspekty...
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1. Współczesne trendy w zarządzaniu organizacjami publicznymi przyczynkiem do crowdsourcingu cc25 | |
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania organizacjami publicznymi | 26 |
1.2. Współzarządzanie | 37 |
1.3. Wykorzystanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych | 41 |
1.4. Cyfrowe udostępnienie informacji | 52 |
1.5. Otwarty rząd | 55 |
Rozdział 2. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi | 61 |
2.1. Istota crowdsourcingu | 62 |
2.2. Obszary crowdsourcingu | 90 |
2.3. Typologia crowdsourcingu | 102 |
2.4. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań | 111 |
2.5. Dojrzałość crowdsourcingowa organizacji publicznych | 118 |
Rozdział 3. Organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w kontekście crowdsourcingu | 129 |
3.1. Istota organizacyjnego uczenia się | 130 |
3.2. Procesy i poziomy organizacyjnego uczenia się | 136 |
3.3. Modele organizacyjnego uczenia się | 141 |
3.4. Organizacyjne uczenie się w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań | 154 |
3.5. Crowdsourcing a organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w świetle dotychczasowych badań | 169 |
Rozdział 4. Zmienne mediujące i moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się 173 | |
4.1. Pojęcie i istota zmiennych mediujących i moderujących w naukach o zarządzaniu | 174 |
4.2. Model konceptualny związku dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się z uwzględnieniem mediatorów i moderatorów | 178 |
4.3. Zmienne mediujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się | 185 |
4.3.1. Proaktywne przywództwo | 185 |
4.3.2. Strategia wiedzy | 192 |
4.3.3. Kompetencje innowacyjne | 197 |
4.4. Zmienne moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się | 202 |
4.4.1. Liczba mieszkań | |
4.4.2. Prowadzenie badań satysfakcji klienta | 204 |
Rozdział 5. Metody i zakres prowadzonych badań empirycznych 209 | |
5.1. Założenia metodologiczne | 209 |
5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze | 216 |
5.3. Operacjonalizacja zmiennych | 218 |
5.4. Metody badań ankietowych | 241 |
5.5 Metody studiowania przypadków. | 250 |
Rozdział 6. Związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się urzędów miast – wyniki badań ankietowych 267 | |
6.1. Ocena poziomu dojrzałości crowdsourcingowej badanych urzędów miast | 267 |
6.2. Ocena poziomu organizacyjnego uczenia się badanych urzędów miast. | 275 |
6.3. Dojrzałość crowdsourcingowa a organizacyjne uczenie się urzędów miast. | 282 |
6.3.1. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze organizacyjnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast | 282 |
6.3.2. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze indywidualnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast | 288 |
6.3.3. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze technologicznym a organizacyjne uczenie się urzędów miast | 292 |
6.4. Zmienne mediujące i moderujące a dojrzałość crowdsourcingowa i organizacyjne uczenie się urzędów miast | 297 |
6.5. Kształtowanie organizacyjnego uczenia się poprzez dojrzałość crowdsourcingową – ujęcie modelowe | 336 |
Rozdział 7. Dojrzałość crowdsourcingowa w kształtowaniu organizacyjnego uczenia się urzędów miast – studia przypadków 353 | |
7.1. Collective intelligence a organizacyjne uczenie się | 354 |
7.1.1. Przypadek Urzędu Miasta Lublin | 354 |
7.1.2. Przypadek Urzędu Miasta Krosna | 364 |
7.2. Crowdcreation a organizacyjne uczenie się | 371 |
7.2.1. Przypadek Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy | 371 |
7.2.2. Przypadek Urzędu Miasta Poznania | 382 |
7.3. Crowdvoting a organizacyjne uczenie się | 392 |
7.3.1. Przypadek Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu | 392 |
7.3.2. Przypadek Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej | 400 |
7.4. Crowdfunding a organizacyjne uczenie się | 409 |
7.4.1. Przypadek Urzędu Miasta Krakowa | 409 |
7.4.2. Przypadek Urzędu Miasta Zakopane | 416 |
7.5. Wnioski ze studiowania przypadków | 424 |
Zakończenie | 431 |
Bibliografia | 453 |
Spis rysunków | 489 |
Spis tabel | 491 |
Załączniki | 497 |
Załącznik nr 1. Narzędzie wykorzystywane w badaniach ankietowych | 497 |
Załącznik nr 2. Dyspozycje do wywiadu | 504 |
Załącznik nr 3. Arkusze kontrolne wykorzystywane w studiowaniu przypadków | 505 |
Załącznik nr 4. Certyfikat potwierdzający udział w badaniach ankietowych | 509 |
Załącznik nr 5. Dojrzałość crowdsourcingowa w studiowanych przypadkach | 510 |
Załącznik nr 6. Organizacyjne uczenie się w studiowanych przypadkach | 512 |