INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Już ponad dwadzieścia lat temu wykazano, że organizacje odnoszące sukcesy rynkowe mają wyraźnie określone systemy wartości.
Nie ulega wątpliwości, że wartości organizacyjne są niezbędne do realizacji strategii marketingowej. Istnieje wiele dowodów na to, że wpływają one na jakość interakcji, jakie zachodzą między organizacją a jej otoczeniem. Ponadto systemy wartości są narzędziami zarządzania i prowadzenia działalności marketingowej. Odgrywają ważną rolę w usługach, mogą bowiem wzmacniać lub osłabiać te interakcje, które decydują o ich jakości.
Wartości organizacyjne mają wpływ na wyniki ekonomiczne i społeczne. Przyczyniają się do wzrostu zyskowności, produktywności i innowacyjności. Wzmacniają lojalności i więzi społeczne, ubogacają potencjał organizacyjny. Wartości etyczne są istotne nie tylko w zarządzaniu, ale również w podejmowaniu decyzji konsumenckich: coraz więcej osób nie zwraca uwagi wyłącznie na cenę i/lub jakość produktu, ale też na jego wymiar etyczny.
Współczesne organizacje zorientowane na jakość ustalają systemy wartości, które są niezbędne do realizacji misji i wizji. Uważa się, że niepowodzenia we wdrażaniu filozofii TQM są często związane z pomijaniem wartości organizacyjnych w ogólnych programach doskonalenia jakości.
Książka ta ma więc zwrócić uwagę na znaczenie takich wartości, jak: zaufanie, sprawiedliwość, kapitał, integracja, zaangażowanie i solidarność.
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 200 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2258-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Wartości w muzyce. T. 2: Wartości...
do koszyka
Wartości Wschodu i wartości Zachodu....
do koszyka
Wartości a politycy
do koszyka
Wartości autoteliczne w kulturze...
do koszyka
Wartości i zmiany
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Wartości a organizacje | 9 |
1.1. Wartości | 9 |
1.2. Wartości „zasługujące na pogardę” | 14 |
2. Zaufanie w organizacji | 21 |
2.1. Zaufanie w środowisku pracy | 22 |
2.2. Kontrola a zaufanie | 33 |
2.3. Empowerment jako wyraz zaufania do podwładnych | 42 |
2.4. Sprawiedliwość podstawą zaufania | 74 |
3. Zaangażowanie pracowników | 83 |
3.1. Zaangażowanie w organizacji | 83 |
3.2. Lenistwo | 99 |
3.3. Pracoholizm | 110 |
4. Potencjał społeczny organizacji | 119 |
4.1. Kapitał społeczny, wiedza i kompetencje | 119 |
4.2. Kapitał społeczny w organizacji | 120 |
4.3. Wiedza, pracownicy wiedzy i zarządzanie wiedzą | 127 |
4.4. Kompetencje w organizacji | 140 |
5. Efekty społeczno-ekonomiczne | 155 |
5.1. Satysfakcja z pracy | 155 |
5.2. Integracja i jej metody | 164 |
5.3. Identyfikacja organizacyjna | 175 |
5.4. Lojalność pracowników | 180 |
Zakończenie | 185 |
Literatura | 187 |