Kwartalnik Pedagogiczny 2020/4 (258)

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

0,77  0,90 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 0,90 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Numer poświęcony różnorodnym problemom, którymi zajmuje się współczesna pedagogika. Znajdziemy w nim artykuły dotyczące m.in.: roli, jaką odgrywa sztuka społeczna, doskonalenia umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich, sposobów rozwijania zainteresowań muzyką poważną dzieci i młodzieży, a także doświadczeń osoby transseksualnej w przestrzeni publicznej. Poznamy propozycję nowego modelu działań poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dowiemy się, jak konstrukcjonizm społeczny wpływa na badania nad starzeniem się i starością. Z kolei w tekście opartym na zapiskach Róży Sternkac przeczytamy o Domu Sierot i stosowanej w nim pedagogii korczakowskiej.


Rok wydania2020
Liczba stron144
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  A R T Y K U Ł Y
  Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – Inkluzywny potencjał sztuki społecznej    7
  
  Joanna Dobkowska – Koncepcja wspólnej podstawy biegłosci jezykowej w rozwijaniu umiejetnosci argumentacyjnych dwujezycznych uczniów Szkół Europejskich    23
  
  Tomasz Dolski – Technika w procesie dydaktycznym jako narzedzie do rozwijania zainteresowan muzyka powa¿na dzieci i młodzie¿y. Implikacje dla edukacji muzycznej    37
  
  Marcin Muszynski – Paradygmat konstrukcjonizmu społecznego w badaniach nad staroscia i starzeniem sie    50
  
  Wojciech Lasota – Korczakowska pedagogia w Domu Sierot na podstawie zapisków Ró¿y Sternkac    66
  
  Justyna Siemionow – Wsparcie rozwoju psychospołecznego ucznia – propozycja nowego modelu działan poradni psychologiczno-pedagogicznej    79
  
  Marek Smulczyk – Znaczenie academic resilience w czasach pandemicznych. Diagnoza i mo¿liwosci wsparcia uczniów    93
  
  Karolina Czerwiec – Doswiadczenia osoby transseksualnej w przestrzeni społecznej    118
  
  Noty o Autorach    137
  
  A R T I C L E S
  Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – An inclusive potential of social art    7
  
  Joanna Dobkowska – The concept of a common core of language proficiency in developing argumentative skills of bilingual European Schools students    23
  
  Tomasz Dolski – Technology in the didactic process as a tool for developing children’s and youth’s interest in classical music. Implications for Music Education    37
  
  Marcin Muszynski – The social constructionism paradigm in research on old age and ageing    50
  
  Wojciech Lasota – Korczak’s pedagogy at the Orphans’ Home based on the notes of Ró¿a Sternkac    66
  
  Justyna Siemionow – Supporting psychosocial development of a pupil – a proposal of a new model of a psychological and pedagogical counselling centre    79
  
  Marek Smulczyk – The importance of academic resilience in pandemic times. Diagnosis and opportunities for supporting students    93
  
  Karolina Czerwiec – Experiences of a transsexual person in the social space    118
  
  Contributors to this issue    137
RozwińZwiń