POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Numer poświęcony różnorodnym problemom, którymi zajmuje się współczesna pedagogika. Znajdziemy w nim artykuły dotyczące m.in.: roli, jaką odgrywa sztuka społeczna, doskonalenia umiejętności argumentacyjnych dwujęzycznych uczniów Szkół Europejskich, sposobów rozwijania zainteresowań muzyką poważną dzieci i młodzieży, a także doświadczeń osoby transseksualnej w przestrzeni publicznej. Poznamy propozycję nowego modelu działań poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dowiemy się, jak konstrukcjonizm społeczny wpływa na badania nad starzeniem się i starością. Z kolei w tekście opartym na zapiskach Róży Sternkac przeczytamy o Domu Sierot i stosowanej w nim pedagogii korczakowskiej.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 144 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Państwowej Wyższej Szkoły...
do koszyka
Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
do koszyka
Spis treści
A R T Y K U Ł Y | |
Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – Inkluzywny potencjał sztuki społecznej | 7 |
Joanna Dobkowska – Koncepcja wspólnej podstawy biegłosci jezykowej w rozwijaniu umiejetnosci argumentacyjnych dwujezycznych uczniów Szkół Europejskich | 23 |
Tomasz Dolski – Technika w procesie dydaktycznym jako narzedzie do rozwijania zainteresowan muzyka powa¿na dzieci i młodzie¿y. Implikacje dla edukacji muzycznej | 37 |
Marcin Muszynski – Paradygmat konstrukcjonizmu społecznego w badaniach nad staroscia i starzeniem sie | 50 |
Wojciech Lasota – Korczakowska pedagogia w Domu Sierot na podstawie zapisków Ró¿y Sternkac | 66 |
Justyna Siemionow – Wsparcie rozwoju psychospołecznego ucznia – propozycja nowego modelu działan poradni psychologiczno-pedagogicznej | 79 |
Marek Smulczyk – Znaczenie academic resilience w czasach pandemicznych. Diagnoza i mo¿liwosci wsparcia uczniów | 93 |
Karolina Czerwiec – Doswiadczenia osoby transseksualnej w przestrzeni społecznej | 118 |
Noty o Autorach | 137 |
A R T I C L E S | |
Krystyna M. Błeszynska, Małgorzata Orłowska, Joanna Salska McNeil – An inclusive potential of social art | 7 |
Joanna Dobkowska – The concept of a common core of language proficiency in developing argumentative skills of bilingual European Schools students | 23 |
Tomasz Dolski – Technology in the didactic process as a tool for developing children’s and youth’s interest in classical music. Implications for Music Education | 37 |
Marcin Muszynski – The social constructionism paradigm in research on old age and ageing | 50 |
Wojciech Lasota – Korczak’s pedagogy at the Orphans’ Home based on the notes of Ró¿a Sternkac | 66 |
Justyna Siemionow – Supporting psychosocial development of a pupil – a proposal of a new model of a psychological and pedagogical counselling centre | 79 |
Marek Smulczyk – The importance of academic resilience in pandemic times. Diagnosis and opportunities for supporting students | 93 |
Karolina Czerwiec – Experiences of a transsexual person in the social space | 118 |
Contributors to this issue | 137 |