INNE EBOOKI AUTORA
-15%
Autor:
Wydawca:
Format:
mp3
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę?
"Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie" twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Kategoria | Teorie wychowania |
Wydawca | Mind |
Tłumaczenie | Dariusz Syska |
ISBN-13 | 978-83-62445-78-3 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Nastolatki. Kiedy kończy się wychowanie?
do koszyka
Nastolatki na krawędzi
do koszyka
Nastolatki też nie mają lekko
do koszyka
Dzienniczek zakręconej nastolatki cz.3
do koszyka
Dzienniczek zakręconej nastolatki cz.4
do koszyka
Dzienniczek zakręconej nastolatki cz.5
do koszyka
Pamiętnik nastolatki 1
do koszyka
Pamiętnik nastolatki 2
do koszyka
Pamiętnik nastolatki 2 1/2
do koszyka
Spis treści
I. Od wychowania do więzi | |
Powolny proces zmian u rodziców nastolatka | |
Bycie nastolatkiem nie jest chorobą | |
Ile odpowiedzialności mogą udźwignąć dzieci i młodzież? | |
Odpowiedzialność i konsekwencje | |
Odpowiedzialność rodziców i brak społecznego konsensusu | |
Cieszcie się swoimi dziećmi! | |
Problemy z komunikacją | |
Mów od serca, używając rozumu | |
Język osobisty kontra język "grzeczny" | |
Dialog zamiast konfliktu | |
Czy granice są konieczne? | |
Jak radzić sobie z regułami i ich łamaniem? | |
Jak reagować na złamanie reguł? | |
Nastolatki | |
Konflikty między kulturą i naturą | |
Młodzież i seksualność | |
Wychowanie szkodzi wszystkim dzieciom | |
Traktowanie konfliktów jak daru i wyzwania | |
Dzieci, szkoła, rodzice - ważny trójkąt | |
Błędy systemu | |
II. "Co mam zrobić?" | |
Inspiracje w formie listów | |
Otwarta komunikacja z nastolatkiem | |
Czy karać za przekraczanie granic? | |
"Lodówka jest pusta"‒ poszukiwanie własnej drogi | |
Alkohol | |
Ojciec musi wreszcie zabrać głos! | |
Wspólny dom czy hotel? | |
Wagarowicze | |
III. Dialogi na temat zmiany | |
Dziesięć rodzin rozmawia z Jesperem Juulem | |
Odpowiedzialność i reguły | |
Kłótnie, autonomiczne dzieci i granice | |
Problemy w szkole i zaufanie | |
Walka w rodzinie | |
Komputer i media | |
Szkoła jest dla nas problemem | |
Zaufanie i jego brak w naszej rodzinie | |
Napięcia w rodzinie | |
Szkoła i odpowiedzialność | |
Jak pomagać? | |