Projektowanie pracy a zadowolenie z pracy

Modyfikacja koncepcji właściwości pracy Hackmana i Oldhama

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

16,96  19,95 (-15%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,96 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja z zakresu problematyki projektowania pracy poświęcona jest weryfikacji rozszerzonej koncepcji charakterystyki pracy Hackmana i Oldhama. Rezultatom badań empirycznych towarzyszy część teoretyczna, w której autor omawia m.in. znaczenie zadowolenia z pracy dla organizacji, realia dzisiejszej organizacji skłaniające do zmiany podejścia do projektowania pracy, a także zjawisko zadowolenia z pracy. W części końcowej, w dyskusji nad wynikami, zamieszczono wnioski umożliwiające praktyczne zastosowanie badań.
*
Wartość pracy polega przede wszystkim na zebraniu wiedzy na temat weryfikacji teorii charakterystyki pracy oraz na przedstawieniu wyników badań własnych. Autor omawia uzyskane wyniki, opisuje implikacje praktyczne oraz szacuje atuty i ograniczenia przeprowadzonych analiz. Bardzo dobrze wyczuwa praktyczne zastosowanie przeprowadzonych badań, a w części teoretycznej przystępnie omawia kwestie definicyjne, prezentuje różne modele oraz odwołuje się do licznych badań. W wielu miejscach mam poczucie, że jest to wiedza relatywnie nowa w polskiej literaturze.
Z recenzji prof. dr. hab. Sylwiusza Retowskiego


Rok wydania2020
Liczba stron136
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-174-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Projektowanie pracy (work-design) a zadowolenie z pracy    11
  1.1. Przegląd podejść i koncepcji projektowania pracy    11
  1.2. Realia dzisiejszej organizacji skłaniające do zmiany podejścia do projektowania pracy    19
  
  Rozdział 2. Zadowolenie z pracy    23
  2.1. Poczucie jakości życia    23
  2.2. Sposoby rozumienia i szacowania konstruktu zadowolenia z pracy    24
  2.3. Uwarunkowania zadowolenia z pracy    28
  2.3.1. Modele dopasowania osoby do środowiska zawodowego    28
  2.3.2. Modele osobowościowe    30
  2.4. Znaczenie zadowolenia z pracy dla organizacji    33
  
  Rozdział 3. Koncepcja badań własnych    37
  3.1. Cel i założenia badań    37
  3.2. Problemy, hipotezy i pytania badawcze    42
  3.2.1. Problem badawczy nr 1 – związek krytycznych stanów psychologicznych z cechami pracy    42
  3.2.2. Problem badawczy nr 2 – związek między krytycznymi stanami psychologicznymi a zadowoleniem z pracy    43
  3.2.3. Problem badawczy nr 3 – związek cech pracy z zadowoleniem z pracy (efekty bezpośrednie, efekt moderujący)    44
  3.2.4. Problem badawczy nr 4 – cechy pracy a zadowolenie z pracy – mediacyjna rola stanów psychologicznych, rola moderatorów    46
  
  Rozdział 4. Metoda badań    49
  4.1. Osoby badane    49
  4.2. Sposób zbierania danych    51
  4.3. Narzędzia badawcze    51
  4.4. Plan analizy statystycznej    54
  
  Rozdział 5. Wyniki    55
  5.1. Statystyki deskryptywne analizowanych zmiennych    55
  5.1.1. Cechy pracy    55
  5.1.2. Krytyczne stany psychologiczne i potrzeba wzrostu/rozwoju zawodowego    56
  5.1.3. Zadowolenie z pracy    57
  5.2. Problem badawczy nr 1 – związek krytycznych stanów psychologicznych z cechami pracy    59
  5.3. Problem badawczy nr 2 – związek między krytycznymi stanami psychologicznymi a zadowoleniem z pracy przy uwzględnieniu zmiennych kontrolnych    64
  5.4. Problem badawczy nr 3 – związek cech pracy z zadowoleniem z pracy (efekty bezpośrednie, efekt moderujący)    69
  5.5. Problem badawczy nr 4 – cechy pracy a zadowolenie z pracy – mediacyjna rola stanów psychologicznych, rola moderatorów    100
  
  Rozdział 6. Dyskusja wyników    111
  6.1. Omówienie rezultatów badań    111
  6.2. Implikacje praktyczne    117
  6.3. Atuty i ograniczenia prezentowanych badań    120
  
  Bibliografia    125
  
  Spis tabel i rysunków    135
RozwińZwiń