POLECAMY
-16%
Wydawca:
Format:
Projektowanie efektywnych szkoleń to jedyna publikacja na rynku ukazująca w nowoczesny, skondensowany i praktyczny sposób bogactwo metod, jakimi dysponuje organizacja podczas projektowania procesów rozwojowych dla swych pracowników. Koncepcja Learning Battle Cards jest rezultatem współpracy trojga autorów od wielu lat działających na rynku usług szkoleniowych i doradczych, którzy stworzyli metodę pozwalającą każdej osobie zainteresowanej rozwojem kadry szybko i łatwo wybrać z bogactwa praktyki uczenia najlepsze opcje i potem skutecznie wprowadzać je w organizacji. Niniejszy zestaw zawiera:
zbiór opisów metod i narzędzi stosowanych w uczeniu,
talię składającą się ze 108 kart nawiązujących swoją konstrukcją do kart bitewnych - karty zawierają komplet podstawowych informacji o poszczególnych formach rozwojowych i pozwalają sprawnie zaprojektować proces edukacyjny oraz zaprezentować go w przystępny i obrazowy sposób,
opis koncepcji Learning Battle Cards,
omówienie konstrukcji kart i sposobu ich opisu,
prezentację sposobów zastosowania kart w projektowaniu procesów rozwojowych.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy praktycznej, w którym 59 autorów praktyków opisało 108 form szkoleniowych, czyli wszystkie karty z talii LBC. Zamieszczono w niej również studia przypadków projektów, które były realizowane z udziałem autorów i które pokazują możliwości praktycznego zastosowania kart i metody LBC na etapie projektowania procesów rozwojowych.
Adresaci:
Opracowanie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zajmują się rozwojem ludzi, ich szkoleniem i nauczaniem, na poziomie zarówno strategicznym, jak i operacyjnym: dyrektorów działów HR i działów rozwoju, szkoleniowców, trenerów i nauczycieli. Może także być polecane jako podręcznik lub lektura uzupełniająca do zajęć z zakresu pedagogiki, socjologii, psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 570 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8092-457-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Projektowanie badań...
do koszyka
Projektowanie betonu samozagęszczalnego
do koszyka
Projektowanie działań edukacyjnych w...
do koszyka
Projektowanie elementów maszyn z...
do koszyka
Projektowanie elementów maszyn z...
do koszyka
Projektowanie ergonomiczne środków...
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | str. | 11 |
Jak czytać tę publikację | str. | 13 |
Rozdział 1. Narodziny koncepcji Learning Battle Cards | str. | 15 |
Rozdział 2. Wyzwania rozwojowe XXI wieku | str. | 17 |
Nawyk uczenia się | str. | 17 |
Symbioza pokoleń | str. | 18 |
Atak klonów czy Drużyna Pierścienia? | str. | 20 |
W sieci rozwoju | str. | 21 |
Źródła wiedzy | str. | 21 |
Mądrość tłumu | str. | 22 |
Nie ma jednej drogi do celu | str. | 23 |
Nauczanie a uczenie się | str. | 23 |
Prosumer - daj mi się uczyć po swojemu | str. | 24 |
Masowa personalizacja w uczeniu - sposób na indywidualizację rozwoju | str. | 24 |
Ciągła adaptacja - agile w uczeniu | str. | 25 |
Samodzielnie nie oznacza samotnie | str. | 26 |
Praktyka przede wszystkim | str. | 26 |
Uczenie się przy okazji | str. | 26 |
Świat jest grą | str. | 27 |
Relacja uczący się - nauczyciel | str. | 27 |
Big data | str. | 27 |
Podsumowanie | str. | 28 |
Rozdział 3. Koncepcja i talia Learning Battle Cards | str. | 29 |
Cel | str. | 29 |
Inspiracje | str. | 29 |
Podejście | str. | 30 |
Czym są Learning Battle Cards? | str. | 31 |
Talia kart | str. | 31 |
Struktura karty | str. | 32 |
Konstelacje kart | str. | 35 |
Sposoby pracy z kartami | str. | 36 |
Karty szkoleniowe i karty wsparcia | str. | 37 |
Trzy stopnie złożoności kart w talii | str. | 37 |
Rozdział 4. Metoda Learning Battle Cards | str. | 41 |
Warstwy w metodzie LBC | str. | 42 |
Analiza potrzeb rozwojowych | str. | 43 |
Kształtowanie świadomości osoby szkolonej | str. | 44 |
Transfer wiedzy | str. | 45 |
Budowanie umiejętności | str. | 47 |
Wpływanie na postawy | str. | 48 |
Wdrożenie nowo nabytych umiejętności i wsparcie w tym procesie | str. | 49 |
Pomiar rezultatów procesu rozwojowego | str. | 50 |
Podsumowanie | str. | 51 |
Metoda LBC a inne praktyki projektowania procesów rozwojowych | str. | 54 |
Przykład wykorzystania metody LBC - analiza przypadku | str. | 55 |
Tło | str. | 55 |
Charakterystyka firmy | str. | 56 |
Sytuacja przed realizacją projektu | str. | 56 |
Potrzeby firmy | str. | 56 |
Zastosowane rozwiązanie | str. | 57 |
Szczegółowy opis modelu | str. | 57 |
Trudności | str. | 59 |
Wnioski i rezultaty | str. | 60 |
Rozdział 5. Learning Battle Cards na tle innych podejść do procesów edukacyjnych i rozwojowych | str. | 61 |
Andragogika a pedagogika | str. | 61 |
LBC a andragogika i pedagogika | str. | 62 |
Flow | str. | 64 |
LBC a flow | str. | 65 |
Dziewięć działań dydaktycznych według Roberta Gagnégo | str. | 66 |
LBC a dziewięć działań dydaktycznych | str. | 67 |
Facylitacja i próżniactwo społeczne | str. | 68 |
LBC a facylitacja i próżniactwo społeczne | str. | 69 |
Piramida Dale'a | str. | 70 |
LBC a piramida Dale'a | str. | 70 |
Brain rules | str. | 72 |
LBC a brain rules | str. | 73 |
Model ADDIE | str. | 74 |
LBC a model ADDIE | str. | 75 |
LBC jako inspiracja dla wybranych etapów modelu ADDIE | str. | 76 |
Cykl Kolba | str. | 76 |
LBC jako inspiracja do realizacji szkolenia opartego na cyklu Kolba | str. | 78 |
Taksonomia Blooma | str. | 79 |
LBC jako inspiracja do zastosowania taksonomii Blooma przez projektanta procesu rozwojowego | str. | 80 |
Rozdział 6. Gry w Learning Battle Cards | str. | 82 |
Poznaj mnie | str. | 82 |
Reguły gry | str. | 82 |
Podpowiedzi | str. | 83 |
Dobierany | str. | 83 |
Reguły gry | str. | 84 |
Podpowiedzi | str. | 85 |
Bitwa | str. | 85 |
Reguły gry | str. | 85 |
Podpowiedzi | str. | 86 |
Konstelacja | str. | 87 |
Reguły gry | str. | 87 |
Przyporządkowanie | str. | 88 |
Reguły gry | str. | 89 |
Dodatek 1. Karty w oczach praktyków - kompendium wiedzy | str. | 91 |
Opiekunowie kart | str. | 91 |
Forma współpracy | str. | 91 |
Struktura opisów kart | str. | 92 |
Metody pracy z opisami kart | str. | 92 |
OCENA 360 STOPNI | str. | 94 |
ARTYKUŁ | str. | 97 |
ANIMACJA | str. | 100 |
UCZENIE PRZEZ APP-LIKACJE | str. | 103 |
RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA | str. | 107 |
OCENA | str. | 111 |
AUDIOKONFERENCJA | str. | 115 |
KSIĄŻKA | str. | 119 |
AUDIOBOOK | str. | 124 |
DRUGI OBIEG TREŚCI | str. | 127 |
MASYWNE DANE | str. | 130 |
E-BOOK | str. | 134 |
BLOG | str. | 138 |
BENCHMARKING | str. | 143 |
TABLICA | str. | 148 |
KONFERENCJA | str. | 152 |
OPIEKOWANIE SIĘ TREŚCIĄ | str. | 158 |
CERTYFIKACJA | str. | 163 |
CHAT | str. | 167 |
LISTA KONTROLNA | str. | 171 |
COACHING | str. | 174 |
SPOŁECZNOŚĆ PRAKTYKÓW | str. | 177 |
REPOZYTORIUM TREŚCI | str. | 181 |
ANALIZA PRZYPADKU | str. | 185 |
DYSKUSJA | str. | 188 |
DEMONSTRACJA | str. | 191 |
MAPA ODKRYWCÓW | str. | 194 |
HISTORIA MULTIMEDIALNA | str. | 197 |
E-SZKOLENIE | str. | 201 |
E-MAIL | str. | 206 |
WYJAŚNIENIE | str. | 211 |
EKSPERYMENTOWANIE | str. | 214 |
EKSPONAT | str. | 218 |
INFORMACJA ZWROTNA | str. | 222 |
FACYLITACJA | str. | 225 |
GRUPA FOKUSOWA | str. | 228 |
GRA | str. | 232 |
HIPERMEDIA | str. | 236 |
INFOGRAFIKA | str. | 240 |
KOMUNIKATOR | str. | 243 |
WYWIAD | str. | 247 |
ZADANIE WDROŻENIOWE | str. | 252 |
SPOŁECZNE DZIENNIKARSTWO | str. | 256 |
WSPARCIE STANOWISKOWE | str. | 259 |
ROTACJA STANOWISK | str. | 262 |
I POZIOM KIRKPATRICKA | str. | 265 |
II POZIOM KIRKPATRICKA | str. | 268 |
III POZIOM KIRKPATRICKA | str. | 271 |
IV POZIOM KIRKPATRICKA | str. | 275 |
PIGUŁKA WIEDZY | str. | 279 |
WYKŁAD | str. | 283 |
JEDZ I UCZ SIĘ | str. | 287 |
FILM | str. | 291 |
MIKROBLOG | str. | 295 |
MENTORING | str. | 299 |
MULTIMEDIA | str. | 303 |
MAPA MYŚLI | str. | 307 |
METAFORA | str. | 311 |
TAJEMNICZY KLIENT | str. | 315 |
BIULETYN | str. | 320 |
NOTOWANIE | str. | 324 |
OBSERWACJA | str. | 328 |
OTWARTE TREŚCI | str. | 332 |
WARSZTATY ON-LINE | str. | 338 |
ĆWICZENIE | str. | 342 |
UCZENIE PROJEKTOWE | str. | 347 |
PODCAST | str. | 351 |
ANKIETA | str. | 355 |
PARTNERSKIE UCZENIE SIĘ | str. | 358 |
PREZENTACJA | str. | 363 |
QUIZ | str. | 366 |
POWTARZANIE | str. | 370 |
BADANIE | str. | 373 |
REFLEKSJA | str. | 377 |
ZWROT Z INWESTYCJI | str. | 381 |
ODGRYWANIE ROLI | str. | 384 |
SEMINARIUM | str. | 388 |
SPOŁECZNOŚCIOWE OZNACZANIE | str. | 393 |
SZKICOWANIE | str. | 397 |
WYSZUKIWARKA | str. | 401 |
METODA CIENIA | str. | 405 |
SYMULACJA | str. | 409 |
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE | str. | 413 |
SIEĆ SPOŁECZNA | str. | 416 |
DRUGI EKRAN | str. | 423 |
HISTORIA | str. | 428 |
STRESZCZENIE | str. | 432 |
SONDAŻ | str. | 436 |
WSPÓLNA PRZESTRZEŃ PRACY | str. | 440 |
TUTORING | str. | 444 |
ZADANIE ZESPOŁOWE | str. | 448 |
UCZ NAUCZYCIELA | str. | 452 |
FORUM DYSKUSYJNE | str. | 455 |
TAGOWANIE | str. | 459 |
SMS | str. | 463 |
WYCIECZKA | str. | 467 |
TEST | str. | 471 |
WIRTUALNY AGENT | str. | 476 |
WIDEOKONFERENCJA | str. | 482 |
WIDEO NA ŻĄDANIE | str. | 485 |
WIZUALIZACJA | str. | 488 |
WIRTUALNY ŚWIAT | str. | 492 |
WARSZTATY | str. | 496 |
KONFERENCJA INTERNETOWA | str. | 501 |
WEBINARIUM | str. | 504 |
WIKI | str. | 508 |
ZESZYT ĆWICZEŃ | str. | 512 |
POSZUKIWANIE SKARBÓW | str. | 515 |
Dodatek 2. Learning Battle Cards w praktyce - case studies | str. | 519 |
Case study 1: Szkoła trenerów blended learningu Akademii TROP - jak przygotować trenera umiejętności "miękkich" w cywilizacji informacji | str. | 520 |
Case study 2: Wdrożenie pakietu szkoleń on-boardingowych w dużej organizacji | str. | 527 |
Case study 3: Bezpieczeństwo pracy kierowców w firmie CEMEX Polska | str. | 532 |
Case study 4: Przygotowanie nauczycieli do wykorzystania e-learningu w praktyce szkolnej | str. | 538 |
Case study 5: Wdrożenie Akademii Wiedzy w Firmie Produkcyjnej X | str. | 543 |
Dodatek 3. Listy nazw form rozwojowych | str. | 551 |
1. Lista nazw kart (form rozwojowych) opisanych w dodatku 1 | str. | 553 |
2. Lista głównych polskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str. | 558 |
3. Lista angielskich nazw form rozwojowych (kart) opisanych w dodatku 1 - w układzie alfabetycznym | str. | 563 |
Podsumowanie | str. | 569 |