POLECAMY
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf
Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym.
The book concerns issues connected with places of care, upbringing and education of very young children. The authors show how work is organised in four such places in Greece, the Netherlands, Poland and Portugal, with particular emphasis on educating 2 and 3-year-olds. They also present new arguments in the discussion concerning the quality of nurseries in Polish and international context.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 176 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-4199-8 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Gabi. Pierwszy dzień w żłobku
do koszyka
Zestaw wybranych zadań z chemii
do koszyka
Współczesna rzeczywistość w wybranych...
do koszyka
Analiza logiczna wybranych problemów...
do koszyka
Spis treści
Przedmowa | 9 |
Podziękowania | 13 |
1. Wprowadzenie | 15 |
1.1. Badania nad jakością pracy placówek dla najmłodszych dzieci | 20 |
1.2. Organizacja badań własnych | 24 |
1.3. Metodologia badań | 25 |
1.4. Terminologia | 32 |
2. Grecja | 37 |
2.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, | |
wychowania i edukacji dzieci | 37 |
2.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe | |
wychowawców małego dziecka | 39 |
2.3. Charakterystyka wizytowanej placówki | 41 |
2.4. Organizacja dnia | 53 |
3. Holandia | 63 |
3.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, | |
wychowania i edukacji dzieci | 63 |
3.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe | |
wychowawców małego dziecka | 66 |
3.3. Charakterystyka wizytowanej placówki | 67 |
3.4. Organizacja dnia | 83 |
4. Polska | 95 |
4.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, | |
wychowania i edukacji dzieci | 95 |
4.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe | |
wychowawców małego dziecka | 98 |
4.3. Charakterystyka wizytowanej placówki | 100 |
4.4. Organizacja dnia | 111 |
5. Portugalia | 123 |
5.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki, | |
wychowania i edukacji dzieci | 123 |
5.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe | |
wychowawców małego dziecka | 125 |
5.3. Charakterystyka wizytowanej placówki | 127 |
5.4. Organizacja dnia | 138 |
6. Charakterystyka placówek w perspektywie porównawczej | 149 |
6.1. Aspekty strukturalne placówek | 150 |
6.2. Opieka, wychowanie i edukacja | 158 |
Uwagi końcowe | 164 |
Bibliografia | 165 |
Strony internetowe | 170 |
Aneks | 171 |
Spis fotografii | 173 |