Żłobki w wybranych krajach europejskich

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf

KUP I POBIERZ

Format: epub, mobi, pdf

14,36  16,70 (-14%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,70 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym. Abstrakt Książka dotyczy zagadnień związanych z działaniem placówek opieki, wychowania i edukacji najmłodszych dzieci. Autorki prezentują w niej organizację pracy czterech placówek: z Grecji, Holandii, Polski i Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w grupie dwu- i trzylatków. Przedstawiają nowe argumenty do dyskusji na temat jakości funkcjonowania placówek dla najmłodszych dzieci w kontekście zarówno polskim, jak i międzynarodowym.


The book concerns issues connected with places of care, upbringing and education of very young children. The authors show how work is organised in four such places in Greece, the Netherlands, Poland and Portugal, with particular emphasis on educating 2 and 3-year-olds. They also present new arguments in the discussion concerning the quality of nurseries in Polish and international context.


Rok wydania2020
Liczba stron176
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4199-8
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    9
  Podziękowania    13
  
  1. Wprowadzenie    15
   1.1. Badania nad jakością pracy placówek dla najmłodszych dzieci    20
   1.2. Organizacja badań własnych    24
   1.3. Metodologia badań    25
   1.4. Terminologia    32
  2. Grecja    37
   2.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
   wychowania i edukacji dzieci    37
   2.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
   wychowawców małego dziecka    39
   2.3. Charakterystyka wizytowanej placówki    41
   2.4. Organizacja dnia    53
  3. Holandia    63
   3.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
   wychowania i edukacji dzieci    63
   3.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
   wychowawców małego dziecka    66
   3.3. Charakterystyka wizytowanej placówki    67
   3.4. Organizacja dnia    83
  4. Polska    95
   4.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
   wychowania i edukacji dzieci    95
   4.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
   wychowawców małego dziecka    98
   4.3. Charakterystyka wizytowanej placówki    100
   4.4. Organizacja dnia    111
  5. Portugalia    123
   5.1. Ogólna charakterystyka sektora wczesnej opieki,
   wychowania i edukacji dzieci    123
   5.2. Kwalifikacje zawodowe i doskonalenie zawodowe
   wychowawców małego dziecka    125
   5.3. Charakterystyka wizytowanej placówki    127
   5.4. Organizacja dnia    138
  6. Charakterystyka placówek w perspektywie porównawczej    149
   6.1. Aspekty strukturalne placówek    150
   6.2. Opieka, wychowanie i edukacja    158
  
  Uwagi końcowe    164
  Bibliografia    165
  Strony internetowe    170
  Aneks    171
  Spis fotografii    173
RozwińZwiń