INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Autor podejmuje problem rekonstrukcji funkcji współczesnego uniwersytetu, konfrontując podejście tradycyjne z menadżersko-technokratycznym. W poszczególnych rozdziałach rozważa role pasji i emocji w pracy naukowej, znaczenie „niewidzialnego collage’ i kultury koleżeńskości oraz wolności akademickiej i kolegialności. Z kolei, przechodzi do roli książki w naukach humanistycznych i społecznych oraz konfrontuje wersje książki papierowej z digitalną. W kolejnej części przedstawia różne typy stratyfikacji naukowców oraz trajektorię kariery naukowej. Analizuje także różnorodne konteksty „wiedzy dla wiedzy” i wiedzy użytkowej oraz proces wskaźnikowania naukowców. Wreszcie omawia tendencje menadżerskie w przekształcaniu współczesnego uniwersytetu. Książka wpisuje się w debatę na temat roli uniwersytetu w społeczeństwie współczesnym.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 186 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3589-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Pasja dusz
do koszyka
Pasja i praca. Jak odnaleźć to, co...
do koszyka
Pasja i praca. Jak odnaleźć to, co...
do koszyka
Pasja Jezusa Chrystusa
do koszyka
Pasja mediacji. Tłumaczenie jako...
do koszyka
Pasja Przez Maryję do Jezusa
do koszyka
Pasja Testowania
do koszyka
Pasja według Einara
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Pasja, emocje i piękno w nauce | 11 |
2. „Niewidzialny koledż”, rola dyscyplin naukowych i kultura koleżeńskości | 22 |
3. Wolność akademicka, kolegialność i odpowiedzialność | 37 |
4. Książka jako „złoty standard” w naukach humanistycznych i społecznych | 53 |
5. Książka papierowa/digitalna: konfrontacja merytoryki i estetyki | 69 |
6. Uprawianie nauki i dwa typy stratyfikacji naukowców: biograficzny status versus formalna ewaluacja | 85 |
7. Kariera naukowa, władza i epistemiczne społeczności | 104 |
8. Wiedza naukowa – „czysta” versus użytkowa. Status nauk humanistycznych | 123 |
9. Naukowcy, władza wskaźników i rywalizacja | 133 |
10. Menedżeryzm, biurokracja i kontrowersje wokół statusu profesury | 153 |
Zakończenie: o pasji uprawiania nauki | 164 |
Bibliografia | 166 |
Nota o Autorze | 184 |