POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-22145-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO –...
do koszyka
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO –...
do koszyka
Strategia bezpieczeństwa wewnętrznego
do koszyka
Strategia biznesowa
do koszyka
Strategia biznesowa
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu
do koszyka
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Strategie dydaktyczne | 9 |
1.1. Podstawowe teorie dydaktyczne i modele edukacji | 10 |
1.2. Główne strategie w edukacji | 19 |
1.3. Strategia nauczania | 25 |
1.4. Strategia uczenia się | 27 |
1.5. Strategia kooperacji | 29 |
2. Kognitywne i metakognitywne uwarunkowania kooperacji | 33 |
2.1. Działania kognitywne a metakognitywne | 33 |
2.2. Ukierunkowanie na realizację celów | 36 |
2.3. Ukierunkowanie na indywidualizowanie i różnicowanie | 42 |
2.4. Ukierunkowanie na media i edukację zdalną | 50 |
3. Afektywny wymiar kooperacji | 58 |
3.1. Kształtowanie emocji i nastrojów | 58 |
3.2. Kształtowanie motywacji | 68 |
3.3. Kształtowanie i umacnianie woli | 76 |
3.4. Emocjonalno-motywacyjne i wolitywne modele edukacji | 80 |
4. Kognitywno-wolitywna strategia kooperacji | 91 |
5. Strategia kooperacji w edukacji szkolnej | 103 |
5.1. Podstawowy poziom kształcenia | 103 |
5.2. Poziom gimnazjalny | 114 |
5.3. Szkoła średnia | 123 |
6. Kooperacja w procesach dydaktycznych szkoły wyższej | 130 |
Zakończenie | 141 |
Bibliografia | 145 |