INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Podjęty przez dr Annę Plutę temat, dotyczący sprawności pracowników wiedzy działających pod presją czasu, uważam za interesujący poznawczo. Problematyka związana ze znaczeniem pracowników wiedzy i czasu dla działalności organizacji jest ciągle aktualna w praktyce gospodarczej, a podejmowane na naukowym gruncie rozważania nie rozwiązują pojawiających się nowych problemów tego obszaru, szczególnie związanych ze sprawnością działania pracowników. W recenzowanej pracy Autorka pogłębia już postawione pytania i wnikliwie analizuje stosowane rozwiązania (elastyczność, zwinność, presja czasu, organizacja oparta na wiedzy), jak i otwiera pewne nowe pola badawcze (m. in. składowe presji czasu, wymiary i model kształtowania sprawności działania). (…) Recenzowana rozprawa stanowi niewątpliwie oryginalne opracowanie naukowe, będące wkładem dr Anny Pluty w rozwój nauk o zarządzaniu.
Fragment recenzji dr hab. Beata Skowron-Mielnik prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 328 |
Kategoria | Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego |
ISBN-13 | 978-83-7972-217-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział 1 | 17 |
1. Przesłanki i okoliczności pracy pod presją czas | 17 |
1.1. Warunki funkcjonowania organizacji | 17 |
1.2. Nastawienie organizacji na elastyczność, zwinność | 33 |
1.3. Czas w działalności organizacji | 48 |
1.4. Szybkość działania organizacji i jej skutki | 56 |
1.5 Analiza pracy, jej przemian i syndrom presji czasu | 70 |
Rozdział 2 | 79 |
2. Sprawność działania pracowników wiedzy i możliwości jej kształtowania | 79 |
2.1. Nowa generacja pracowników – pracownicy wiedzy | 79 |
2.2. Koncepcja sprawności działania | 88 |
2.3. Potencjał pracowników wiedzy jako podstawa sprawności ich działania | 96 |
2.4. Praktyki kadrowe wpływające na potencjał wewnętrzny pracowników wiedzy | 114 |
Rozdział 3 | 131 |
3. Metodyka postępowania badawczego | 131 |
3.1. Cel i zakres badań empirycznych | 131 |
3.2. Organizacja i metody postępowania badawczego | 132 |
3.3. Charakterystyka próby badawczej | 141 |
Rozdział 4 | 145 |
4. Empiryczna weryfikacja wpływu presji czasu na pracowników wiedzy – ich sprawność i potencjał wewnętrzny | 145 |
4.1. Percepcja presji czasu przez pracowników wiedzy | 145 |
4.2. Ewaluacja sprawności działania pracowników wiedzy | 161 |
4.3. Ocena potencjału wewnętrznego pracowników wiedzy | 176 |
Rozdział 5 | 195 |
5. Budowanie sprawności pracowników wiedzy | 195 |
5.1. Analiza praktyk kadrowych stosowanych w organizacjach | 195 |
5.2. Wpływ praktyk kadrowych na pracowników wiedzy | 212 |
5.3. Egzemplifikacja kształtowania sprawności działania pracowników wiedzy | 219 |
5.3.1. Firma Alfa | 219 |
5.3.2. Firma Beta | 238 |
5.4. Model kształtowania sprawności pracowników wiedzy | 257 |
Zakończenie | 263 |
Spis tabel | 271 |
Spis rysunków | 277 |
Bibliografia | 279 |
Załączniki | 307 |
Summary | 327 |