POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 306 |
Kategoria | Logopedia |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-569-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Diagnoza psychologiczna
do koszyka
Diagnoza: alienacja
do koszyka
Diagnoza i terapia w logopedii
do koszyka
Diagnoza i terapia w pracy logopedy i...
do koszyka
Diagnoza interdyscyplinarna
do koszyka
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 9 |
Część pierwsza | |
Z problematyki diagnozy systemu fonetyczno-fonologicznego | |
Barbara Ostapiuk | |
Dźwiękowe realizacje polskiego fonemu /l/ w badaniu logopedycznym / | 15 |
Lilianna Konopska | |
Parametr VOT i typy realizacji dźwięczności w nagłosowych realizacjach fonemów zwarto-wybuchowych / | 41 |
Maria Hortis-Dzierzbicka | |
Diagnostyka kliniczna zaburzeń rezonansu mowy u dzieci z rozszczepem podniebienia przy użyciu technik endoskopowych / | 91 |
Ewa Czaplewska | |
Specyficzne zaburzenie językowe (SLI) a dyslalia wieloraka i złożona — problem diagnozy różnicowej / | 97 |
Mirosław Michalik | |
Błędy i wady wymowy uczestników śląskich konkursów recytatorskich (na przykładzie młodych adeptów sztuki słowa z Jastrzębia-Zdroju) / | 107 |
Katarzyna Węsierska | |
Współwystępowanie zaburzeń płynności mowy i wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym / | 131 |
Część druga | |
Uwarunkowania rozwoju systemu fonetyczno-fonologicznego | |
Ewa Gacka | |
Wczesne uwarunkowania zaburzeń fonetyczno-fonologicznych u dzieci urodzonych przed 37. tygodniem ciąży / | 145 |
Barbara Sambor | |
Mówienie z tak zwanym szczękościskiem. Fakty i mity / | 157 |
Agnieszka Rożek, Dawid Larysz | |
Zaburzenia funkcji językowych u pacjentów leczonych z powodu pierwotnych nowotworów ośrodkowego układu nerwowego / | 175 |
Część trzecia | |
Terapia zaburzeń realizacji fonemów | |
Danuta Pluta-Wojciechowska | |
„Od głoski wadliwej do głoski normatywnej”. Analiza metod i strategii postępowania / | 191 |
Anita Lorenc | |
Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego dzieci z uszkodzeniami słuchu / | 209 |
Ewa Kaptur, Jolanta Sławek | |
Wpływ dysfunkcji rozwojowych na komunikację językową (studium przypadku bliźniąt) / | 229 |
Agnieszka Wilk | |
Dyslalia złożona — studium przypadku 9-letniego chłopca z prognatyzmem i ankyloglosją / | 245 |
Część czwarta | |
Recenzje | |
Agnieszka Wilk | |
Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia ankyloglosyjna. O krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 / | 267 |
Barbara Sambor | |
Recenzja książki Danuty Pluty-Wojciechowskiej Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego. Bytom, Wydawnictwo Ergo-Sum, 2013 / | 271 |
Krzysztof Polok | |
Recenzja książki Dziecko w przestrzeni słów i znaczeń. Red. naukowa Ewa Kochanowska, Justyna Wojciechowska. Bielsko-Biała, Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2013 / | 277 |
Izabela Malicka | |
Recenzja książki Barbary Ostapiuk Dyslalia. O badaniu jakości wymowy w logopedii. Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013 / | 283 |
Część piąta | |
Sprawozdania | |
Justyna Wojciechowska | |
Sprawozdanie z II Międzynarodowej Konferencji Naukowej z cyklu Nauczyciel i uczeń w teorii i praktyce pedagogicznej — konteksty zmian na temat Nauczyciel i uczeń we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Profilaktyka, diagnoza, terapia / | 289 |
Anna Płonka | |
Logopedyczne Seminarium Naukowe jako miejsce wymiany poglądów i dyskusji naukowej / | 293 |
Noty o Autorach / | 297 |